Strona internetowa kancelarii prawnej – jak pisać teksty?

Strona internetowa kancelarii

Strona internetowa kancelarii prawnej bez odpowiedniej komunikacji nie spełni swojej zamierzonej funkcji. Ubranie w odpowiednie słowa informacji m.in. o kancelarii czy usługach jest kluczowe. O tym, jakie inne elementy powinna zawierać strona internetowa kancelarii prawnej — znajdziesz odpowiedź w jednym z poprzednich wpisów. Czytając poniższy wpis — dowiesz się m.in. o tym jak tworzyć treści na strony internetowej kancelarii prawnej, a także jakich słów i sformułowań unikać. 

Przeczytaj: Strona internetowa – co powinna zawierać?

 

Jak tworzyć treści na strony internetowej? 

Pisząc językiem odbiorcy. 

Jeden z najczęściej popełnianych błędów przy tworzeniu treści — używanie języka prawniczego zamiast języka odbiorcy. Twoje treści muszą być zrozumiałe przede wszystkim dla Twojego potencjalnego klienta. Oczywiście nie oznacza to, że możesz pisać do klienta — jak do kolegi z czasów studenckich. Jednak nadgminne używanie żargonu prawniczego, nie zachęci do skorzystania z Twojej oferty. Może dodatkowo zbudować niepotrzebny dystans pomiędzy Tobą a klientem. Teksty powinny być profesjonalne, treściowe i zrozumiałe. 

Aby upewnić się, czy Twój tekst nie jest zbyt skomplikowany — skorzystaj z narzędzia jasnopis.

Zwięźle i na temat. 

Nie twórz ścian tekstu na swojej stronie. Odbiorcy stron internetowych nierzadko wcale ich nie czytają, tylko skanują stronę. Wyszukują wzrokiem nagłówków, obrazów i podkreślonych treści. Jeżeli treści będzie za dużo — najważniejsze informacje mogą nawet nie dotrzeć do potencjalnie zainteresowanych. Oczywiście zgodnie z tymi zasadami zadbaj również o odpowiednie formatowanie. Nie zapomnij o nagłówkach, podtytułach i akapitach. Korzystaj z krótki zdań — są po prostu łatwiejsze do zrozumienia.

Najważniejsze informacje umieść na początku każdej sekcji. Niech Twój odbiorca już na pierwszy rzut oka odszuka informacji, których poszukuje każdy potencjalny klient. Przykładowo „Pomogę przejść przez proces rozwodowy”. Jeżeli odbiorca jest zainteresowany tą tematyką — uzna stronę za przydatną i chętnie przeczyta więcej informacji. Jeżeli natomiast przez kilkanaście minut nie znajdzie nawet informacji, czym zajmuje się Twoja kancelaria, może się zwyczajnie zniechęcić.  

Skromnie. 

Strona internetowa kancelarii — szczególnie strona główna to nie jest najlepsze miejsce, aby przechwalać się swoimi osiągnięciami i życiorysem. Zamiast długich biografii postaw na informację, którymi warto się podzielić, które mogą być interesujące dla potencjalnego klienta. Przykładowo zasygnalizuj, w czym możesz pomóc i co Cię wyróżnia na rynku. Warto dodatkowo podkreślić specjalizacje, jeżeli Twoja kancelaria takową posiada. Gdy treści będzie za dużo — odbiorca może się po prostu „znużyć” i nie dotrze do najważniejszych informacji.

Jeżeli uznasz, że biografia Twoja jako prawnika lub kancelarii i współpracowników jest wyjątkowa i interesująca. Umieść dłuższy opis na podstronach, natomiast na głównej stronie pozostaw najważniejsze informacje.

Spójnie

Treści, które stworzysz na stronę internetową kancelarii — muszą być spójne. Sposób, w jaki tworzysz treści, powinien być przemyślany i niechaotyczny. Jeżeli na stronie główniej zwracasz się na Ty, nie pisz na kolejnej stronie Szanowni Państwo. Staraj się również zachowywać spójność w kwestii formatowania tekstu. Nie warto wykorzystywać wszystkich dostępnych kolorów i fontów. 

Przeczytaj więcej o estetyce na stronie kancelarii prawnej: UX/UI na stronie internetowej kancelarii prawnej

Ostrożnie. 

Nie ma tekstów idealnych. Jeżeli już stworzyłeś teksty lub otrzymałeś od copywritera — przejrzyj kilka razy, zanim ostatecznie trafią na stronę. Dobrym pomysłem jest przesłanie ich do kilku osób — celem sprawdzenia. Idealnie jeżeli będą to osoby, które nie są związane z branżą prawniczą. Przy okazji ocenią czy tekst nie jest zbyt skomplikowany. Strzeż się literówek! 

 

Czego nie robić na stronie internetowej kancelarii prawnej?

Agresywny marketing na stronie internetowej oczywiście nie jest dopuszczalny ze względów, chociażby prawnych. Jako kancelarii na swojej stronie internetowej nie powinieneś składać obietnic o gwarancji rozwiązanej sprawy (nie jesteś w stanie tego przewidzieć). Porównywać swojej oferty do oferty innej kancelarii. Komentować, a szczególnie krytykować innych kancelarii. Niedopuszczalne jest także wprowadzenie odbiorcy w błąd.

 

Jakich sformułowań unikać na stronie kancelarii prawnej?

  • Wysoka jakość.
  • Najtańszy na rynku. 
  • Gwarancja rozwiązania sprawy. 
  • Najlepszy w Polsce. 
  • Zawsze dostępni. 
  • Najszybciej i najtaniej. 

Potrzebujesz strony internetowej dla Kancelarii? Kliknij przycisk poniżej, wypełnij krótki brief i otrzymaj BEZPŁATNĄ WYCENĘ! 

Rafał Solarek

Rafał Solarek

Współzałożyciel firmy Marketing Prawników. Z wykształcenia prawnik, z zamiłowania specjalista marketingu prawniczego.
Zajmuje się opracowywaniem strategii marketingowych, a także legal copywritingiem.

Kim jesteśmy?

Jesteśmy zespołem prawników i specjalistów od e-marketingu. Jako agencja marketingowa – Marketing Prawników – pomagamy prawnikom i kancelariom wyróżnić się w sieci w poszanowaniu etyki zawodowej.

Praktyczne wskazówki marketingowe dla prawników

Dołącz do ponad 100 kancelarii prawnych, które korzystały z usług naszej agencji marketingowej.

Zapisz się na nasz newsletter i dowiedz się jak rozwijać swój marketing.

Więcej
WPISÓW