Strona internetowa – co powinna zawierać?

Jak już wspominaliśmy we wcześniejszych wpisach – strona internetowa stanowi istotny element działalności Kancelarii. Strona nie tylko informuje odbiorcę, że istniejemy, ale również przedstawia profil naszej działalności i pomaga pozyskać klienta. By jednak strona internetowa spełniała te funkcje – powinna składać się z konkretnych elementów, a przy tym być przejrzysta. We wpisie przedstawię pokrótce każdy z nich.

Każda strona internetowa kancelarii prawnej powinna zawierać: stronę główną, informacje o kancelarii bądź „o mnie”, informacje o zakresie wykonywanych usług oraz zakładkę z kontaktem. Reszta podstron, takich jak blog, jest fakultatywna.

 

1. Strona Główna

Strona główna powinna dawać Klientowi ogólny pogląd na to, czym zajmuje się Kancelaria, jakie usługi oferuje oraz czym się wyróżnia na tle innych Kancelarii. Powinna także zachęcać do nawiązania z prawnikiem kontaktu, zatem musi zawierać informacje teleadresowe takie jak: e-mail, nr telefonu, adres Kancelarii.

Najlepiej, gdy strona główna jest „streszczeniem” tego, co Klient znajdzie w kolejnych zakładkach.

Dobrze jest na pierwszy plan wysunąć informacje o sobie/ o kancelarii, a także o doświadczeniu zawodowym. Następnie można umieścić informacje o oferowanych usługach, wraz z krótkim opisem.

Dodatkowo, dobrze jest umieścić formularz kontaktowy już na stronie głównej. Z doświadczenia wiem, że takie formularze zachęcają do szybszego nawiązania z prawnikiem kontaktu.

Na stronie głównej można zamieścić także mapkę z dojazdem do Kancelarii.

 

2. Zakładka „o mnie”

Na podstronie “o mnie” umieszczamy informacje, które będą istotne z punktu widzenia klienta. Nie piszemy całej autobiografii, zalewając czytelnika ścianą tekstu. Twojego potencjalnego klienta interesuje jedynie to czy masz już jakieś doświadczenie oraz, w jakich konkretnie sprawach się specjalizujesz. Taki tekst powinien zawierać około 150-200 słów.

W tej zakładce dobrze jest zamieścić swoje zdjęcie bądź zdjęcie zespołu Kancelarii. Odbiorca lubi wiedzieć z kim będzie miał do czynienia.

Podobnie jak na stronie głównej, również na tej podstronie możemy umieścić formularz kontaktowy, zachęcający do zadawania pytań.

 

3. Obszar działalności

Zakładka „obszar działalności” to najważniejsza dla Klienta część strony. Oferta musi być sformułowana w sposób klarowny, przejrzysty, niebudzący wątpliwości. Klient na podstawie informacji podanych w ofercie podejmuje decyzję, czy prawnik spełni jego oczekiwania, rozwiąże jego problem i rzetelnie poprowadzi sprawę. Dlatego powinno się tej części poświęcić jak najwięcej uwagi.

Jeśli zajmujemy się sprawami pojedynczymi to przy tworzeniu oferty należy pamiętać o tym, że klient indywidualny, jest klientem specyficznym, który ma najmniejszą wiedzę o prawie. Dlatego powinno się do niego pisać językiem zrozumiałym i jak najprostszym. Należy wówczas unikać terminologii prawniczej, łaciny itp. a pisać tak, jak by Klient wpisał w wyszukiwarce Google. Powinno się unikać zatem takich wyrażeń jak „stricte”.

Dodatkowo, w przypadku Klientów indywidualnych powinno się wyjaśnić pokrótce elementy wymienione w ofercie np. na czym polega podział majątku, pozbawienie i ograniczenie władzy rodzicielskiej itp.

 

4. Blog

Blog jest elementem fakultatywnym strony, ale bardzo pomocnym i pożądanym wśród prawników. Sprawia, że strona Kancelarii pojawia się na wyższych pozycjach w wyszukiwarce Google, a przy okazji daje Klientom pogląd, że prawnik jest ekspertem w danej dziedzinie. Ponadto pomaga budować relację ze społecznością zgromadzoną w Social Mediach.

Dobrze prowadzony blog prawniczy powinien być (podobnie jak oferta) napisany w sposób przejrzysty. Słownictwo powinno ograniczać terminologię prawniczą do minimum. Wskazane jest korzystanie z wyrażeń obowiązujących w języku potocznym.

Układ wpisu powinien zawierać nagłówki, wyróżnienia tj. podkreślenia, pogrubienia, pochylenia, tak żeby był łatwy do przeczytania oraz lepiej się pozycjonował w wyszukiwarce Google. Ważne jest, żeby był odpowiednio długi, tj. żeby zawierał od 600 słów do 1000 słów.

Wpis powinien również zawierać odpowiednią, przykuwającą wzrok grafikę, dopasowaną do tematu wpisu, a także zawierać „słowa klucze”, które wspomogą podniesienie pozycji bloga w wyszukiwarce Google. Grafika powinna zostać opatrzona „altami”, tj. tekstami alternatywnymi, które również muszą zawierać w sobie „słowo klucz”.

Ważna jest regularność pisania bloga. Tylko konsekwentne pisanie przynosi długoterminowy efekt.

 

5. Kontakt

W kontakcie dobrze jest zamieścić: nr telefonu, adres oraz e-mail Klient lubi mieć wybór pomiędzy różnymi formami kontaktu.

 

6. Polityka prywatności

Pamiętać należy także o polityce prywatności. Kogo RODO nie przyprawia ostatnio o zawrót głowy? 🙂

Kim jesteśmy?

Jesteśmy zespołem prawników i specjalistów od e-marketingu. Jako agencja marketingowa – Marketing Prawników – pomagamy prawnikom i kancelariom wyróżnić się w sieci w poszanowaniu etyki zawodowej.

Praktyczne wskazówki marketingowe dla prawników

Dołącz do ponad 100 kancelarii prawnych, które korzystały z usług naszej agencji marketingowej.

Zapisz się na nasz newsletter i dowiedz się jak rozwijać swój marketing.

Więcej
WPISÓW

Zapisz się i dowiedz się jak rozkręcić marketing i zwiększyć dochody w swojej Kancelarii! 💥

Wskazówki, które rozkręcą marketing i zwiększą dochody w Twojej kancelarii! 💥

Dołącz do ponad 400 prawników, którzy czytają nasz Newsletter. Zapisz się i dowiedz się jak rozwijać swój marketing.