Newsletter kancelarii prawnej

Newsletter kancelarii prawnej

Newsletter kancelarii prawnej jest jedną z kolejnych form przekazywania treści i informacji dla Twojej grupy docelowej. Popularności tej formy z roku na rok wzrasta. W związku z czym — potrzebna jest odpowiednia strategii, aby się wyróżnić. W innym przypadku Twój newsletter szybko trafi do folderu ze spamem. Czytając poniższy wpis dowiesz się —  jak tworzyć newsletter, z jakich narzędzi warto skorzystać, a także, jak zachęcić do zapisu. 


Jak tworzyć newsletter kancelarii prawnej? 

Odbiorca.

Po pierwsze musisz ustalić swoją grupę docelową! Mówiąc prościej — musisz wiedzieć do kogo piszesz. Przykładowo tworzysz treści dotyczące praw dla przedsiębiorców. Opisz jak najdokładniej przedsiębiorcę — ile ma lat, co go interesuje i kiedy ma czas na przegląd treści. Już na tym etapie zastanów się, jakie mogą być potencjalne problemy przedsiębiorcy. A następnie jak je można rozwiązać. Będzie to doskonała inspiracja dla przyszłego tworzenia treści. 

Treść.

Jeżeli już wiesz do kogo piszesz — pisz tak, aby być zrozumiałym. Unikaj zbyt skomplikowanych pojęć prawniczych. Zrezygnuj z długich wypowiedzi. Pamiętaj o tym, że tworzysz newsletter — nie piszesz książki. Informacje powinny być konkretne. Odsyłaj do zewnętrznych źródeł. Na początku powiadom odbiorcę — jaką wiedzę zyska czytając Twoją wiadomość.  Zachęcisz w ten sposób do odczytania całości. 

Estetyka.

To, w jaki sposób piszesz, jest tak samo ważne jak to, co piszesz. Tekst, który tworzysz — podziel na akapity. Korzystaj z nagłówków i pogrubień. Jeżeli to możliwe stosuj wyliczenia. Możesz załączyć grafiki. Koniecznie zadbaj o to, aby były dopasowane do treści i pochodziły z odpowiednich źródeł tj. upewnij się, że masz prawo do ich wykorzystania. Jednak zachowaj umiar, zbyt wiele obrazków wydłuży czas otwierania wiadomości. 

Regularność.

Tworząc newsletter — regularność to podstawa. Budujesz w ten sposób trwałą relację z odbiorcami. Jeżeli będziesz tworzyć newsletter raz na rok — nie spełni to swojego zamierzonego celu. Wyznacz więc czas na tworzenie treści w swoim kalendarzu. Od czasu do czasu możesz zmienić czas i dzień wysyłki newslettera. Dokonaj przy tym analizy i sprawdź kiedy — Twoje treści najlepiej docierają do odbiorcy na podstawie współczynnika otwarć. 


Newsletter kancelarii prawnej — narzędzia

GetResponse

Jedno z najpopularniejszych narzędzi do wysyłki newsletterów. Szczególną zaletą programu jest to, iż platforma jest w całości w języku polskim. Edytor narzędzia działa na zasadzie tzw. przeciągnij i upuść. Baza platformy to ponad 220 gotowych szablonów. Ciekawą funkcją jest tzw. perfect timing. Oznacza to, że Twoja wiadomość zostanie wysłana w momencie, kiedy Twój odbiorca najczęściej na nią reaguje. Funkcja szacuje czas na podstawie zaangażowania wcześniej wysłanych wiadomościach. Aby się przekonać czy platforma jest dla Ciebie, warto skorzystać z 30-dniowego okresu próbnego. Po upływie okresu próbnego możliwe jest korzystanie z programu wyłącznie w płatnej wersji.

Mailerlite 

Korzystając z tej platformy mamy do dyspozycji dwie wersja — darmową oraz płatną. Koszt płatnego programu różni się w zależności od długości listy kontaktowej. Edytor narzędzia również działa na zasadzie tzw. przeciągnij i upuść. Do ciekawych funkcji tego narzędzia należy możliwość edycji wgranych zdjęć, automatyczne ponowne wysłanie do osób, które nie otworzyły wiadomości. Program umożliwia także tworzenie pop-up zachęcających do zapisu. 

MailChimp

Narzędzie z rozbudowanym planem darmowym. Darmowy plan dostępny jest bez limitów czasowych. Umożliwia wysyłkę nawet 10 000 wiadomości miesięcznie. Na platformie dostępne jest ponad 100 szablonów wiadomości. Edytor działa na takiej samej zasadzie, jak w przypadku powyżej wymienionych programów tzw. przeciągnij i upuść. Twoje treści będą dostosowane do użytkowników mobilnych. 


Newsletter kancelarii prawnej — jak zachęcić do zapisu? 

  • Promuj newsletter w mediach społecznościowych.
  • Umieść formularz do zapisu na stronie lub blogu kancelarii w widocznym miejscu. 
  • Zaoferuj „prezent” w zamian za zapis. Przykładowo rozdział z Twojego e-booka lub darmowy wstęp na Twój webinar.
  • Uprość proces zapisu na newsletter. Postaraj się, aby formularz zapisu był intuicyjny i nie wymagał zbyt wielu danych od odbiorcy. 
  • Poinformuj o możliwości wypisania się z newslettera w dowolnym momencie.. 

Dowiedz się więcej: Jak zorganizować pracę zdalną w kancelarii?

Potrzebujesz pomocy z prowadzeniem newslettera w swojej kancelarii? Skontaktuj się z nami! 

Rafał Solarek

Rafał Solarek

Współzałożyciel firmy Marketing Prawników. Z wykształcenia prawnik, z zamiłowania specjalista marketingu prawniczego.
Zajmuje się opracowywaniem strategii marketingowych, a także legal copywritingiem.

Kim jesteśmy?

Jesteśmy zespołem prawników i specjalistów od e-marketingu. Jako agencja marketingowa – Marketing Prawników – pomagamy prawnikom i kancelariom wyróżnić się w sieci w poszanowaniu etyki zawodowej.

Praktyczne wskazówki marketingowe dla prawników

Dołącz do ponad 100 kancelarii prawnych, które korzystały z usług naszej agencji marketingowej.

Zapisz się na nasz newsletter i dowiedz się jak rozwijać swój marketing.

Więcej
WPISÓW