Tworząc profil LinkedIn prawnika i kancelarii prawnej otwierasz (jedną z najszerszych) dróg do potencjalnych klientów. O tym, jakie inne korzyści niesie prowadzenie konta na LinkedIn — wspominaliśmy już w jednym z poprzednich wpisów. W poniższym wpisie znajdziesz odpowiedź na pytanie jak tworzyć publikacje na LinkedIn.
Przeczytaj więcej: LinkedIn kancelarii prawnej.
Odpowiednik wpisu na Facebook’u, z taką różnicą, iż na platformie LinkedIn nie powinieneś dzielić się zdjęciami z ostatnich wakacji czy urodzin. Treści, które umieszczasz na LinkedIn — powinny odnosić się do Twojego życia zawodowego, zainteresowań lub interesujących treści biznesowych. Ten rodzaj publikacji widoczny jest na tablicy profilu oraz na stronie głównej LinkedIn. Post nie musi być tylko czystym tekstem. Jakie rodzaje wpisu możesz znaleźć na platformie LinkedIn?
Jaki powinien być post na LinkedIn?
Przede wszystkim wartościowy, nie warto wprowadzać zbyt dużej ilości treści reklamowych. Pokaż odbiorcy, że posiadasz wiedzę, a co najważniejsze — chcesz się nią dzielić! Używaj języka zrozumiałego dla grupy docelowej. Nie nadużywaj skomplikowanych pojęć prawniczych. Budują niepotrzebny dystans między Tobą i odbiorcą. Testuj różne formy. Sprawdź jaki rodzaj postu przykuwa większą uwagę. Na końcu zachęć do aktywności tzw. CTA. Przykładowo do pozostawienia pod wpisem komentarza.
Rodzaj publikacji, który jest dobrym rozwiązaniem dla osób, które chciałaby się podzielić swoimi przemyśleniami i wiedzą w dłuższej formie. Artykuł jest odpowiednikiem wpisu blogowego.
Jaki powinien być artykuł na LinkedIn?
Podobnie jak w przypadku postów postaw na wartościowe treści. Zaprezentuj swoją wiedzę ekspercką. Bardzo ważnym elementem artykułu jest nagłówek — musi być interesujący, aby zachęcić do przeczytania całości. We wstępie umieść informacje, czego dokładnie będzie dotyczył artykuł i co w tej treści może być pomocne dla odbiorcy. Nie zapomnij o użyciu słów kluczowych. Jeżeli użyjesz słów kluczowych w odpowiedni sposób, Twój artykuł może być widoczny w momencie wyszukiwania treści przez czytelnika w przeglądarce Google. Zadbaj o czytelność — korzystając z funkcji edycji ustaw odpowiednią wielkość nagłówka i dobierz odpowiedni styl tekstu. Nie zapomnij podzielić artykułu na akapity. Warto również rozważyć załączenie grafiki, dopasowanej do treści artykułu.
Niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Regularność jest bardzo ważna. Jednak publikacje LinkedIn tworzone ,,na siłę” nie będą dobrym pomysłem. Lepiej postawić na kilka wartościowych publikacji, zamiast kilkunastu przypadkowych i nieprzemyślanych. Nie obawiaj się testować różnych godzin/dni tygodnia i obserwować — kiedy pojawia się największe zainteresowanie na Twoje publikacje. Aby zadbać o regularność — przygotuj kilka postów i artykułów w zapasie.
Dowiedź się więcej: Jak szukać tematów na bloga prawniczego?
Współzałożyciel firmy Marketing Prawników. Z wykształcenia prawnik, z zamiłowania specjalista marketingu prawniczego.
Zajmuje się opracowywaniem strategii marketingowych, a także legal copywritingiem.