Jak szukać tematów na bloga prawniczego?

Jak szukać tematów na bloga prawniczego?

Jeżeli prowadzisz bloga prawniczego, zapewne nie raz odniosłeś wrażenie, że już nic więcej nie wymyślisz i wszystkie możliwe tematy się wyczerpały. To złudzenie pojawia się u większości autorów wszelakich treści. Nie jest to powód do zmartwień. Z pomocą przychodzą nam różne proste narzędzi i nie tylko. Czasami tematy są bliżej, niż mogłoby Ci się wydawać. 

W artykule omówimy szerzej: Jak szukać tematów na bloga prawniczego? Z jakich narzędzi korzystać? Gdzie szukać inspiracji? 

Polecane narzędzia do wyszukiwania tematów na bloga prawniczego 

Narzędzia mogą być przydatne nie tylko w przypadku braku weny. Niektóre z nich zasugerują, które z zagadnień cieszą się większym zainteresowanie w ostatnim czasie. Mogą być również pomocne w kwestii doboru odpowiednich słów kluczowych. Użycie ich sprawi, że Twój wpis może być lepiej widoczny podczas wyszukiwania artykułów w wyszukiwarce Google. Wybrane narzędzia ułatwią także analizę konkurencji. 

Wyszukiwarka Google. Nie spodziewałeś się? Tak, to właśnie wyszukiwarka, z której korzystasz codziennie — okazuje się bardzo przydatnym narzędziem. Google tworzy bazę z miliona codziennych wyszukiwań tworzonych przez społeczność i na tej podstawie sugeruje najczęstsze zapytania. Wystarczy, że zaczniesz wpisywać dane zagadnienie, a otrzymasz listę gotowych tematów.

Answer the public. Jedno z najpopularniejszych narzędzi w tej kategorii. Proste i przyjazne w obsłudze. Wystarczy wpisać interesującą nas frazę np. rozwód, aby otrzymać listę zapytań. Wyniki rozdzielone są według odmian, użytych do ich utworzenia: dlaczego, jak, kto itp. w przystępnej formie graficznej.

Ubersuggest. Narzędzie, które podobnie jak wyżej wymienione — dostarczy pomysłów na tematy. Dodatkowo uzyskasz informacje, dotyczą częstotliwości zapytań. W ten sposób dowiesz się, który temat powinieneś potraktować priorytetowo, ze względu na duże zainteresowanie. 

Semstorm. Kolejne popularne i polecane narzędzie. Oprócz podstawowych funkcji — propozycji tematów, będzie mógł także sprawdzić temat u konkurencji. Dodatkowo będziesz mógł zobaczyć, z jakich słów kluczowych korzystano i jak wpłynęły na pozycjonowanie. Pamiętaj jednak, żeby nigdy nie kopiować gotowych artykułów.  Może mieć to nie tylko konsekwencje prawne, ale także obniży wartość Twojego bloga. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, abyś przedstawił inny punkt widzenia na wybrane zagadnienie. Monitorowanie konkurencji może Cię także uchronić przed powielaniem tych samych tematów. 

Dodatkowe inspiracje

Grupy i fora internetowe. Inspiracje na tematy możesz znaleźć wszędzie tam, gdzie znajdują się Twoi potencjalni klienci. Od czasu do czasu warto zajrzeć na fora internetowe, a także na grupy na Facebooku — w celu poszukiwaniu problemów i dylematów, które możesz rozwiać na naszym blogu. Możesz również zapytać swoich czytelników wprost, o czym chcieliby przeczytać na Twoim blogu przykładowo w mediach społecznościowych. 

Statystki. Obserwuj statystyki swojego bloga — w ten sposób dowiesz się, jakie kategorie tematyczne najbardziej interesują Twoich odbiorców. Może warto stworzyć kolejny artykuł o podobnej tematyce? Zwróć również uwagę, który z Twoich tematów ma najsłabsze wskaźniki. Być może warto go ulepszyć i zadbać o jego optymalizacje.

Więcej o statystykach: Statystyki na stronie internetowej 

Klienci. Obserwuj swoje otoczenie. Zastanów się, czy być może w ostatnim czasie otrzymałeś wiele pytań dotyczących konkretnego zagadnienia. Być może jedna ze zmian prawnych szczególnie niepokoi Twoich klientów? Spróbuj przetłumaczyć zawiłe tematy prawnicze na bardziej „ludzki język” lub przedstaw swój punkt widzenia. 

Konferencje i wydarzenia branżowe. Brałeś ostatnio udział w ciekawej konferencji branżowej? Opisz problematykę, którą poruszono na swoim blogu. Szczególną uwagę zwróć na to, czy podczas konferencji zostały zadane pytania od publiczności. Mogą one stanowić inspirację do stworzenia ciekawego artykułu.

Jak widzisz, czasami tematy mogą znajdować się bliżej — niż Ci się mogło wydawać. Zawsze warto trzymać przy sobie notatnik lub korzystać z aplikacji w telefonie do zapisywania inspiracji. Wówczas kiedy staniesz przed problemem braku weny — okaże się to bardzo pomocne. Zadbaj również o dobrą organizację i segregacje tematów. Regularne prowadzenie bloga jest ważne, ale publikacja nieciekawych i przypadkowych tematów może zaszkodzić Ci bardziej, niż rzadsza, ale wartościowa publikacja treści.

Przeczytaj: Jakich błędów unikać na blogu prawniczym?

Chcesz rozpocząć prowadzenie bloga prawniczego? Skontaktuj się z nami, a pomożemy postawić pierwsze kroki w tym zakresie lub w całości przejmiemy tworzenie bloga Twojej Kancelarii.

Rafał Solarek

Rafał Solarek

Współzałożyciel firmy Marketing Prawników. Z wykształcenia prawnik, z zamiłowania specjalista marketingu prawniczego.
Zajmuje się opracowywaniem strategii marketingowych, a także legal copywritingiem.

Kim jesteśmy?

Jesteśmy zespołem prawników i specjalistów od e-marketingu. Jako agencja marketingowa – Marketing Prawników – pomagamy prawnikom i kancelariom wyróżnić się w sieci w poszanowaniu etyki zawodowej.

Praktyczne wskazówki marketingowe dla prawników

Dołącz do ponad 100 kancelarii prawnych, które korzystały z usług naszej agencji marketingowej.

Zapisz się na nasz newsletter i dowiedz się jak rozwijać swój marketing.

Więcej
WPISÓW

Zapisz się i dowiedz się jak rozkręcić marketing i zwiększyć dochody w swojej Kancelarii! 💥

Wskazówki, które rozkręcą marketing i zwiększą dochody w Twojej kancelarii! 💥

Dołącz do ponad 400 prawników, którzy czytają nasz Newsletter. Zapisz się i dowiedz się jak rozwijać swój marketing.