Infografika dla Twojej kancelarii

Infografika dla Twojej kancelarii

Jak już wielokrotnie wspominaliśmy — dzielenie się wiedzą prawniczą, powinno zająć wysokie miejsce w strategii marketingowej Twojej kancelarii. Dla przypomnienia publikowane treści prawnicze powinny być przede wszystkim czytelne. Jednak jak wiemy, chociażby z własnego doświadczenia nie zawsze jest to proste. Szczególnie kiedy chcemy przekazać dane liczbowe lub statystyki. W takim przypadku pomocna może się okazać infografika.

W tym artykule omówimy szerzej: Czym jest infografika i jak w prosty sposób stworzyć ją samodzielnie. 

Czym jest infografika?

Infografika to forma przekazywania informacji za pomocą grafiki. Dobrze zaprojektowana umożliwia uporządkowanie skomplikowanych danych. Skutecznie przyciąga wzrok odbiorcy. Dane, które się na niej znajdują, są bardziej przystępne dla ludzkiego oka i łatwiejsze do zapamiętania.

Infografika dla Twojej kancelarii może stanowić przykładowo uzupełnienie artykułu na blogu lub oddzielnych wpis w mediach społecznościowych. Jeżeli zdecydujesz się na to, aby Twoja grafika stanowiła oddzielną formą — warto zadbać o dodatkowy opis. Powinien być krótki i angażujący. Warto również zadać na końcu opisu pytanie, aby zachęcić do dyskusji. Infografikę możesz wykorzystać również w prezentacjach czy w materiałach drukowanych.

Infografika

Jak stworzyć infografikę?

Wybierz temat. Na początku zastanów się, o czym chciałbyś napisać i do kogo.
Lista przykładowych tematów:

  1. Twoja kancelaria pracuje w obszarze prawa sportowego? Zastanów się jaki potencjalny problem możesz rozwiązać? Może w ostatnim czasie pojawiły się nieścisłości dotyczące zmiany prawnej? Zaprojektuj grafikę, w której dokładnie opiszesz i przełożysz ostatnią zmianę prawną na „ludzki język” przykładowo w postaci tabeli porównawczej.
  2. Piszesz o prawie w Turcji i chciałbyś wytłumaczyć proces transportu samochodu z innego kraju? Stwórz infografikę w postaci listy „krok po kroku” i przedstaw cały proces.
  3. Chcesz przedstawić historię działalności kancelarii? Stwórz oś czasu i opowiedz, jak zmiany zachodziły w Twojej kancelarii rok po roku.
  4. Twoi klienci mają problem, aby dotrzeć do Twojej kancelarii ze względu na zablokowane ulicy? Zaprojektuj prostą mapę z instrukcją.

Zbierz dane.  Bardzo ważna kwestia — pamiętaj, że Twoje dane muszę być przede wszystkim rzetelne. Korzystaj z oficjalnych badań i raportów. Nie możesz podawać danych liczbowych z „głowy”. Chyba że tworzysz infografikę dotyczącą Twojej kancelarii i przedstawiasz dane dotyczące lat działalności oraz obszarów, w których działa.  Zaleca się umieszczanie źródła danych liczbowych i statystyk. Najważniejsze na koniec upewnij się, czy wszystkie dane są aktualne.

Pogrupuj informacje. Wybierz te dane, które mogą być, najistotniejsze z perspektywy odbiorcy. Kiedy danych będzie za dużo — Twoja grafika nie będzie już dłużej czytelna. W końcu odbiorca powinien ją oglądać, a nie czytać.

Jakie narzędzia wykorzystać?

Kiedy wybrałeś już temat, zebrałeś i uporządkowałeś dane. Możesz przejść do najprzyjemniejszej części — tworzenia. Spokojnie nie musisz być profesjonalnym grafikiem. Obecnie dostępnych jest wiele programów również w darmowych wersjach, które ułatwią Ci ten proces.

  • Canva — platforma do tworzenia grafik, której nie mogło tutaj zabraknąć. Jedno z najpopularniejszych narzędzi do tworzenia, które działa w trybie online. Nie wymaga instalowania. Jest bardzo prosta i intuicyjna. Posiada wiele gotowych szablonów. Wystarczy w polu wyszukiwana wpisać infografika — wówczas pojawi się kolekcja gotowych wzorów do stworzenia własnej infografiki.
  • Infogram — narzędzie, które sprawdzi się przy bardziej skomplikowanych infografikach. Przykładowo wymagających dodania wykresów, grafów czy map. Wprowadzasz i edytujesz dane w narzędziu przypominającym Excela, którego zawartość jest odzwierciedlana w Twojej grafice.
  • Piktochar — przydatne narzędzie skierowane dla osób, które chcą tworzyć grafiki przeznaczone dla biznesu. Nawet w wersji darmowej umożliwia wykorzystanie wielu ciekawych szablonów. Na chwilę obecną polska wersja narzędzia jest niedostępna.

Dowiedź się więcej: Poznaj przykładowe infografiki od piktochar. 

O czym warto pamiętać przy projekcie graficznym?

  • Po pierwsze bądź oryginalny. Nie kopiuj obcych projektów 1:1.
  • Nie zapychaj projektu zbyt dużą ilością informacji. Bądź konsekwentny i postaw na jeden wybrany temat.
  • Postaw na prosty projekt. Nie przesadzaj z nadużywaniem obrazków lub emotikon. Szczególnie niezwiązanych z tematem.
  • Nie stosuj zbyt wielu fontów. Postaw na maksymalnie dwa.
  • Analogicznie jak z fontami, postępuj z kolorami. Nie stosuj zbyt wielu różnych kolorów. Ogranicz się do dwóch lub trzech. Warto zastosować kolory, z których korzystasz na stronie internetowej i w innych mediach społecznościowych.
  • Na koniec przekaż grafikę do oceny osoby postronnej. Upewnisz się w ten sposób, że grafika jest czytelnia i nie zawiera błędów.

Dowiedź się więcej: Wizerunek prawnika — jak o niego zadbać?

Potrzebujesz pomocy z prowadzeniem mediów społecznościowych w swojej kancelarii? Skontaktuj się z nami! 

Kim jesteśmy?

Jesteśmy zespołem prawników i specjalistów od e-marketingu. Jako agencja marketingowa – Marketing Prawników – pomagamy prawnikom i kancelariom wyróżnić się w sieci w poszanowaniu etyki zawodowej.

Praktyczne wskazówki marketingowe dla prawników

Dołącz do ponad 100 kancelarii prawnych, które korzystały z usług naszej agencji marketingowej.

Zapisz się na nasz newsletter i dowiedz się jak rozwijać swój marketing.

Więcej
WPISÓW