Tworząc profil LinkedIn prawnika i kancelarii prawnej otwierasz (jedną z najszerszych) dróg do potencjalnych klientów. O tym, jakie inne korzyści niesie prowadzenie konta na LinkedIn — wspominaliśmy już w jednym z poprzednich wpisów. W poniższym wpisie znajdziesz odpowiedź na pytanie jak tworzyć publikacje na LinkedIn.
Przeczytaj więcej: LinkedIn kancelarii prawnej.
Publikacje LinkedIn — rodzaje
Post
Odpowiednik wpisu na Facebook’u, z taką różnicą, iż na platformie LinkedIn nie powinieneś dzielić się zdjęciami z ostatnich wakacji czy urodzin. Treści, które umieszczasz na LinkedIn — powinny odnosić się do Twojego życia zawodowego, zainteresowań lub interesujących treści biznesowych. Ten rodzaj publikacji widoczny jest na tablicy profilu oraz na stronie głównej LinkedIn. Post nie musi być tylko czystym tekstem. Jakie rodzaje wpisu możesz znaleźć na platformie LinkedIn?
- Czysty tekst — ten rodzaj wpisu, jest oczywiście najbardziej popularną formą. Może odnosić się przykładowo do Twoich przemyśleń dotyczących najnowszej zmiany prawnej. Tworząc post w rodzaju czystego tekstu, zadbaj o to, aby był czytelny. Postaw na akapity, wyliczenia, a nawet emotikony. Ułatwisz w ten sposób odbiór tekstu czytelnikom. Nie może być nic gorszego niż „zbitka tekstu”. Tworząc publikacje w taki sposób, nawet najbardziej wartościowa treść, szybko zmęczy oko czytelnika i zniechęci.
- Tekst + grafika — nie da się ukryć, że jesteśmy wzrokowcami. Odpowiednio dobrana grafika może nie tylko zachęcić czytelnia, a także ułatwić mu zrozumienie tekst — w tym celu warto stworzyć infografikę (Sprawdź: Infografika dla Twojej kancelarii). Zadbaj o to, aby grafiki były dobrej jakości.
- Tekst + wideo — kolejnym sposobem na wyróżnienie wpisu jest opcja załączenia wideo. Przykładowo krótkiej animacji wyjaśniającej skomplikowany proces administracyjny lub krótka zapowiedź konferencji online. Zadbaj o to, aby Twoje wideo nie było zbyt długie maksymalnie do 10 minut.
- Tekst + PDF — na profilu LinkedIn istnieje również możliwość udostępniania plików PDF. Przykładowo możesz w ten sposób udostępnić wycinek z Twojego ebook-a.
- Załączniki — posty możesz urozmaicić również w formie dodatkowych załączników takich jak: ,,ankieta” — dobry pomysł na zaangażowanie odbiorcy, ,,celebruj okazje” — w ten sposób możesz oznaczyć rocznice powstania kancelarii czy oznaczenie —,,pokaż, że rekrutujesz” dzięki któremu, udostępnisz proste ogłoszenie rekrutacyjne.
Jaki powinien być post na LinkedIn?
Przede wszystkim wartościowy, nie warto wprowadzać zbyt dużej ilości treści reklamowych. Pokaż odbiorcy, że posiadasz wiedzę, a co najważniejsze — chcesz się nią dzielić! Używaj języka zrozumiałego dla grupy docelowej. Nie nadużywaj skomplikowanych pojęć prawniczych. Budują niepotrzebny dystans między Tobą i odbiorcą. Testuj różne formy. Sprawdź jaki rodzaj postu przykuwa większą uwagę. Na końcu zachęć do aktywności tzw. CTA. Przykładowo do pozostawienia pod wpisem komentarza.
Artykuł
Rodzaj publikacji, który jest dobrym rozwiązaniem dla osób, które chciałaby się podzielić swoimi przemyśleniami i wiedzą w dłuższej formie. Artykuł jest odpowiednikiem wpisu blogowego.
Jaki powinien być artykuł na LinkedIn?
Podobnie jak w przypadku postów postaw na wartościowe treści. Zaprezentuj swoją wiedzę ekspercką. Bardzo ważnym elementem artykułu jest nagłówek — musi być interesujący, aby zachęcić do przeczytania całości. We wstępie umieść informacje, czego dokładnie będzie dotyczył artykuł i co w tej treści może być pomocne dla odbiorcy. Nie zapomnij o użyciu słów kluczowych. Jeżeli użyjesz słów kluczowych w odpowiedni sposób, Twój artykuł może być widoczny w momencie wyszukiwania treści przez czytelnika w przeglądarce Google. Zadbaj o czytelność — korzystając z funkcji edycji ustaw odpowiednią wielkość nagłówka i dobierz odpowiedni styl tekstu. Nie zapomnij podzielić artykułu na akapity. Warto również rozważyć załączenie grafiki, dopasowanej do treści artykułu.
Kiedy publikować wpisy i artykuły?
Niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Regularność jest bardzo ważna. Jednak publikacje LinkedIn tworzone ,,na siłę” nie będą dobrym pomysłem. Lepiej postawić na kilka wartościowych publikacji, zamiast kilkunastu przypadkowych i nieprzemyślanych. Nie obawiaj się testować różnych godzin/dni tygodnia i obserwować — kiedy pojawia się największe zainteresowanie na Twoje publikacje. Aby zadbać o regularność — przygotuj kilka postów i artykułów w zapasie.
Inspiracje na angażujące publikacje — o czym warto pisać?
- Przepisy prawne dla Twojej grupy docelowej,
- komentarze dotyczący zmiany w prawie,
- wskazówki przynoszące korzyści grupie docelowej,
- case study,
- najnowsze orzeczenia,
- Twoje opinie na temat publikacji innych osób,
- zagadnienie prawne w formie storytellingu,
- ciekawe wycinki z raportów.
Dowiedź się więcej: Jak szukać tematów na bloga prawniczego?
Potrzebujesz pomocy z prowadzeniem LinkedIn w swojej kancelarii? Skontaktuj się z nami!
Rafał Solarek
Współzałożyciel firmy Marketing Prawników. Z wykształcenia prawnik, z zamiłowania specjalista marketingu prawniczego.
Zajmuje się opracowywaniem strategii marketingowych, a także legal copywritingiem.