Jakich błędów unikać na blogu prawniczym?

//Jakich błędów unikać na blogu prawniczym?

Blog prawniczy jest skutecznym sposobem, aby postawić wizerunek kancelarii lub prawnika w pozycji eksperta. Wymaga jednak czasu i zaangażowania. Niekoniecznie to narzędzie sprawdzi się dla prawników, którzy oczekują szybkich rezultatów. Osoby, które decydują się na wprowadzanie bloga prawniczego — powinny kierować się przede wszystkim chęcią dzielenia się wiedzą. W parze z pasją do pisania powinna iść również wiedza techniczna… znaczenie ma nie tylko to, co się pisze, ale także sposób, w jaki się to robi. Warto więc zapoznać się z najczęściej popełnianymi błędami, po to, aby ich unikać.

W artykule omówimy szerzej: Najczęstsze błędy na blogu prawniczym.

Blog prawniczy — najczęściej popełniane błędy

  • Błędy w komunikacji

Pamiętaj o swojej grupie docelowej i do niej dostosuj swoje treści. Unikaj skomplikowanych pojęć prawniczych, chociaż dla Ciebie mogą wydawać się oczywiste. Użycie ich nie będzie świadczyć o Twojej elokwencji, tylko zbuduje dystans pomiędzy Tobą i czytelnikiem, który nie zachęci do współpracy. Jeżeli zwracanie się do odbiorców na Ty jest dla Ciebie niedopuszczalne — zastosuj formę bezosobową. Proces pisania artykułów może Ci ułatwić aplikacja „Jasnopis”. Za jej pomocą sprawdzisz poziom trudności swoich treści w skali od 1 do 7. Dodatkowo aplikacja pokazuje, które słowa są zbyt skomplikowane i podkreśla za długie zdania. Korzystając z aplikacji z czasem, budowanie prostych zdań — samo wejdzie Ci w krew!

Dowiedz się więcej: aplikacja jasnopis

  • Nieodpowiednie formatowanie

Formatowanie powinno być kluczowe dla Twojego tekstu. Po pierwsze zapamiętaj, że w internecie nikt nie chce czytać ścian tekstu. Współczesny czytelnik szuka konkretnych informacji. Jeżeli tekst nie zostanie podzielony na akapity i odbiorca nie znajdzie najważniejszych informacji „na pierwszych rzut oka” – szybko może opuścić artykuł. Oprócz podziału na akapity. Korzystaj z nagłówków, pogrubiaj lub nawet wyróżnij kolorem najważniejsze informacje. Do wyliczeń zastosuj listę punktowaną lub checklistę. Koniecznie sprawdź błędy ortograficzne lub zwróć się z prośbą o korektę do osoby postronnej.

Możesz również dodać zdjęcie lub infografikę, aby urozmaicić wpis. Powinna odnosić się do akapitu lub całego artykułu. Nie korzystaj ze zdjęć, do których nie masz praw. Poszukując zdjęć do wpisu możesz skorzystać przykładowo z darmowego banku zdjęć pexels. Prostą infografikę wykonasz w Canvie, możesz wykorzystać dostępne szablony. Wybieraj zdjęcia i grafiki wyłącznie dobrej jakości. Widoczne piksele nie będą zbyt zachęcające.

Pisz krótkimi zdaniami. Taki rodzaj zdań jest najlepiej przyswajalny. Zbyt długie zdania mogą być zawiłe. Dzisiejszy czytelnik żyje szybko i nie ma czasu na kilkakrotne czytanie jednego zdania. Musimy wyjść naprzeciw jego potrzebom.

  • Zapominanie o istotności SEO

Innymi słowy, nie robisz nic, aby Twój wpis był lepiej widoczny wyszukiwarce Google. Jak to robić to dobrze? Wybierz słowa kluczowe, które najlepiej opiszą Twój artykuł. Umieść słowa we wpisie w sposób naturalny i w miarę równo — w tytule, na początku, w środku i na końcu. W ten sposób łatwiej będzie odnaleźć Twój wpis. Unikaj korzystania ze słów kluczowych niezwiązanych z tematem wpisu. Zasada „im więcej, tym lepiej” tutaj niestety nie działa. Linkuj wewnętrzne i zewnętrznie. Odsyłaj do własnych artykułów, a także do innych wartościowych treści z innych stron. Dodaj obrazki do artykułu i podpisz je!

  • Brakujące lub niedziałające linki

Dodajesz do swojego wpisu lub na stronę bloga linki, lub odesłania do profili w social media? Bardzo dobrze. Zadbaj jednak o to, aby zawsze były aktualne i działające. Przed przekazaniem artykułu lub bloga do publikacji, zawsze przekaż go drugiej osobie z prośbą o sprawdzenie linków i przycisków. Tym sposobem unikniesz niechcianej wpadki.

  • Brak systematyczności

Wiem, że pisanie artykułów, szczególnie o skomplikowanej tematyce prawniczej po prostu wymaga czasu. Jednak aby zebrać stałą grupę odbiorców i sprawić, aby kancelaria stała się lepiej rozpoznawalna — artykuły powinny się pojawiać regularnie. Warto ustawić po prostu termin na pisanie w naszym kalendarzu. Z początku będziesz musiał poświęcić więcej czasu, ale z czasem będzie coraz łatwiej.

Sprawdź również: 8 zasad prowadzenia bloga prawniczego. 

 

Chcesz rozpocząć prowadzenie bloga prawniczego? Skontaktuj się z nami, a pomożemy postawić pierwsze kroki w tym zakresie lub w całości przejmiemy tworzenie bloga Twojej Kancelarii.

Rafał Solarek

Rafał Solarek

Współzałożyciel firmy Marketing Prawników. Z wykształcenia prawnik, z zamiłowania specjalista marketingu prawniczego.
Zajmuje się opracowywaniem strategii marketingowych, a także legal copywritingiem.

2022-01-05T09:44:28+00:00 16 listopada 2021|

Zostaw komentarz

Zapisz się na newsletter i regularnie otrzymuj bezpłatne wskazówki jak poprowadzić marketing kancelarii!