Statystyki na stronie internetowej kancelarii prawnej

Statystyki na stronie internetowej kancelarii prawnej

Prowadzenie i sprawdzanie statystyk strony internetowej Twojej kancelarii jest ważnym elementem jej administrowania. Można by rzec, że nawet koniecznym. Oczywiście jeżeli nie chcesz stanąć w miejscu i zależy Ci na ciągłym rozwoju. Słupki, wskaźniki i liczby na początku faktycznie mogą przerażać. Jednak jak z czasem zauważysz „nie taki wilk straszny”. Korzyści z regularnego sprawdzania statystyk jest za to bardzo wiele.

W tym artykule omówimy szerzej: Dlaczego warto sprawdzać statystyki na stronie internetowej kancelarii, a także, z jakich narzędzi skorzystać. 

 

Dlaczego warto sprawdzać statystyki na stronie internetowej kancelarii?

Zyskasz świadomość.

Prowadząc i regularnie sprawdzając statystyki — zyskasz świadomość, które z Twoich działań są efektywne i podobają się Twoim odbiorcom. Dodatkowo dowiesz się m.in. z jakich urządzeń korzystają odbiorcy do przeglądania Twojej witryny, skąd pochodzą czy o której godzinie Cię najchętniej odwiedzają. Możesz w ten sposób zweryfikować czy trafiasz do odpowiedniej grupy docelowej. Jeżeli Twoja strona administrowana jest przez zewnętrzną agencję, będzie mógł obserwować efekty jej działania i  trzymać większą kontrolę.

Łatwiej i mądrzej zaplanujesz swoje działania. 

Wraz z wiedzą co na Twojej stronie działa, co nie — łatwiej i mądrzej rozplanujesz swoje działania. Będziesz mógł zrezygnować z działań, które zupełnie się nie sprawdzają lub odpowiednio zmodyfikować. Zaoszczędzisz w ten sposób swój cenny czas. Będzie mógł także lepiej skupić się na działaniach, które się sprawdzają i dostosowane są do grupy docelowej.

Skuteczna motywacja. 

Statystyki mogą być też skuteczną motywacją. Widząc wyniki swojej pracy, chociażby w postaci wskaźników ile osób przeczytało dany artykuł lub ile osób z artykułu przeszło do strony głównej. Widzisz sens swoich działań. Łatwiej się wówczas zmotywować do dalszej pracy. Pamiętaj jednak, żeby nie osiadać na „laurach”. Rzadko zdarza się tak, że jedno i to samo działanie sprawdza się zawsze. Warto więc ciągle  rozwijać się w tym zakresie i próbować różnych rozwiązań.

 

Jak sprawdzać statystyki na stronie internetowej kancelarii?

Obecnie na rynku dostępnych jest wiele różnych narzędzi do prowadzenia i obserwacji statystyk na stronie. Dostępnych w wersji bezpłatnej lub płatnej. Możesz wykorzystać narzędzia zewnętrzne lub skorzystać ze specjalnych wtyczek jeżeli Twoja strona obsługiwana jest poprzez WordPressa. Warto przetestować różne narzędzia, aby dopasować idealne rozwiązanie. Jakie są najpopularniejsze narzędzia?

Google Analytics. Nie ma wątpliwość, że Google Analytics to jedno z najpopularniejszych łatwo dostępnych narzędzi. Poprzez wdrożenie Google Analytics na swoją stronę zyskasz dostęp nawet do 100 różnych wskaźników i analiz. Wystarczy założyć konto, dodać witrynę i podpiąć kod analityczny. Proces nie jest skomplikowany i zajmuje tylko kilka minut. Jeżeli Twoja strona obsługiwana jest poprzez WordPressa możesz skorzystać z wtyczki Google Analyticator, za pomocą której w łatwy sposób zyskasz dostęp do statystyk Google Analytics.

Korzystając z tego narzędzia poznasz m.in. najpopularniejsze podstrony, współczynnik konwersji czy ruch na stronie. Zyskasz również dostęp do danych demograficznych osób odwiedzających stronę oraz używanych słów kluczowych. Wyniki możesz generować w postaci raportów. Narzędzie jest bezpłatne.

Senuto. Narzędzie służące do analizy widoczności domeny monitoringu oraz analizy słów kluczowych. Jedno z najlepszych narzędzi do monitorowania statystyk. Sprawdzi się nie tylko dla początkujących, ale także dla bardziej zaawansowanych użytkowników. Narzędzie jest dostępne w ograniczonej wersji bezpłatnej lub płatnej.

SimilarWeb. Rozbudowane narzędzie. Sprawdzi się również dla zaawansowanych użytkowników. Za jego pomocą sprawdzisz ruch na stronie, a także pozyskasz informacje na temat pozycji witryny w Internecie. Będziesz miał również dostęp do informacji na temat pozycji witryny w internecie. Dostępne w wersji bezpłatnej z ograniczeniami lub płatnej.

Alexa Rank. Kolejne narzędzie do analizy statystyk, które pozwala nie tylko analizować ruch na własnej stronie internetowej, ale także na stronach internetowych konkurencji. W ten sposób możesz porównać popularność strony z konkurencją. Wynik jest obliczany na podstawie szacunkowej średniej liczby użytkowników i odsłon dla danej witryny w ciągu ostatnich 3 miesięcy.  Niestety na chwilę publikacji tego artykułu oprogramowanie nie obsługuje języka polskiego.

JetPack. Wtyczka WordPress. Korzystając z tej wtyczki, zyskasz dostęp do informacji na temat funkcjonowania strony takich jak ilość wejść czy występujące błędy. Ponadto wtyczka umożliwia automatyczną publikację powiadomień na portalach społecznościowych o Twoich najnowszych wpisach na stronie. 

Dowiedź się więcej o: Strona internetowa — co powinna zawierać?

Potrzebujesz strony internetowej dla Kancelarii? Kliknij przycisk poniżej, wypełnij krótki brief i otrzymaj BEZPŁATNĄ WYCENĘ! 

 
Rafał Solarek

Rafał Solarek

Współzałożyciel firmy Marketing Prawników. Z wykształcenia prawnik, z zamiłowania specjalista marketingu prawniczego.
Zajmuje się opracowywaniem strategii marketingowych, audytami marketingowymi, a także legal copywritingiem.

Kim jesteśmy?

Jesteśmy zespołem prawników i specjalistów od e-marketingu. Jako agencja marketingowa – Marketing Prawników – pomagamy prawnikom i kancelariom wyróżnić się w sieci w poszanowaniu etyki zawodowej.

Praktyczne wskazówki marketingowe dla prawników

Dołącz do ponad 100 kancelarii prawnych, które korzystały z usług naszej agencji marketingowej.

Zapisz się na nasz newsletter i dowiedz się jak rozwijać swój marketing.

Więcej
WPISÓW