Strona one page czy klasyczna dla kancelarii prawnej? Wiele kancelarii stoi przed takim wyborem, tuż po podjęciu decyzji o założeniu strony internetowej. Decyzja o wyborze typu strony nie powinna być podejmowana zbyt pochopnie. Nie warto również podejmować decyzje pod wpływem „mody”, a skupić się na tym, co strona ma zawierać i jakie cele spełniać. Czytając poniższy wpis, dowiesz się czym jest strona typu one page i klasyczna, oraz poznasz wady i zalety.
Strona internetowa bez podstron. Wszystkie informacje, grafiki czy zdjęcia umieszczone są na jednej stronie. Najczęściej zawiera menu, które nie odsyła do innych stron — ale do innych sekcji w obrębie jednej strony. Odpowiednio zaprojektowana nawigacja ułatwia odbiorcom przegląd strony. Odbiorcy nie muszą wówczas skanować całej strony w celu odszukania najważniejszych informacji. Pierwotnie tego typu strony projektowane były z myślą o rosnącej liczbie użytkowników urządzeń mobilnych. Jednak przy obecnych możliwościach projektowych, zaprojektowanie responsywnej klasycznej strony (o której wspomnimy poniżej) nie stanowi już dłużej problemu.
Klasyczna strona internetowa składa się z kilku podstron, które zapisane są pod odmiennym adresem URL. Na każdą z tych podstron, odbiorca może się dostać bezpośrednio poprzez wyszukiwarkę google.pl. Przykładem jest strona, którą właśnie przeglądasz. Warto pamiętać o tym, że strona tego typu wymaga przemyślanej nawigacji. Odpowiednio przygotowany projekt to podstawa. Nie warto w tym miejscu stawać na wyżyny kreatywności, a raczej na praktyczność. Menu powinno być przede wszystkim czytelne.
Klasyczna strona internetowa oferuje więcej możliwości niż strona typu one page. Po pierwsze, co dość oczywiste — więcej przestrzeni na treści. Dodatkowo stronę możesz urozmaicić o historie kancelarii, galerie zdjęć czy filmy wideo. Przy odpowiednim rozmieszczeniu strona wciąż będzie czytelna. Ten rodzaj strony sprawdzi się, jeżeli zależy Ci na prowadzeniu bloga lub sklepu internetowego. Nie wątpliwie plusem jest także więcej możliwości pozycjonowania. Przy większej przestrzeni na treści — pojawia się więcej możliwości na użycie odpowiednich słów kluczowych. Witryna tego typu pozwala także wykorzystać linkowanie wewnętrzne.
Niewątpliwie nie ma rodzaju stron, który jest lepszy lub gorszy. Wszystko zależy od celu strony i to na tym warto się skupić. Jeżeli zależy Ci na tym, aby pokazać bogatą ofertę kancelarii, dodatkowo wzbogaconą graficznie i treściowo klasyczna strona internetowa jest dla Ciebie. Natomiast jeżeli zależy Ci na tym, aby stworzyć czytelną i prostą wizytówkę dla swojej kancelarii — powinieneś rozważyć stronę typu one page.
Przeczytaj: Strona internetowa kancelarii prawnej – jak pisać teksty?
Współzałożyciel firmy Marketing Prawników. Z wykształcenia prawnik, z zamiłowania specjalista marketingu prawniczego.
Zajmuje się opracowywaniem strategii marketingowych, a także legal copywritingiem.