Jak stworzyć interesujący profil LinkedIn prawnika?

LinkedIn prawnika

LinkedIn stanowi potężne narzędzie biznesowe — jeżeli potrafisz z niego odpowiednio korzystać. Pierwszym krokiem jest oczywiście utworzenie interesującego profilu. Mogłoby się wydawać — prosta sprawa, profile w mediach społecznościowych tworzyłeś już kilka lub nawet kilkanaście razy. W tym przypadku jest trochę inaczej — musisz się odpowiednio zaprezentować przed partnerami biznesowymi i potencjalnymi klientami. Czytając poniższy wpis dowiesz się jak uzupełnić podstawowe elementy profilu LinkedIn prawnika takie jak m.in. nagłówek, podsumowanie, doświadczenie czy umiejętności. 

Podstawowe elementy profilu LinkedIn — jak je uzupełnić?

Nagłówek 

Znajduję się tuż pod imieniem i nazwiskiem. Wyświetla się innym użytkownikom w podpowiedziach, a także gdy komentujesz lub udostępniasz treści. Jest więc ważnym elementem, który użytkownik widzi, tuż obok zdjęcia — jako pierwszy. Na nagłówek nie ma niestety przepisu idealnego. Wypróbuj kilka opcji i sprawdź, na który nagłówek odbiorcy reagują najczęściej. Co powinno znaleźć się w nagłówku? 

  • Specjalizacja Twojej Kancelarii np. Kancelaria Rozwodowa. 
  • Opis tego, w czym możesz pomóc np. Pomagam łagodnie i korzystnie przejść przez czas rozwodu.
  • Stanowisko np. Prawnik lub Założyciel Kancelarii. 

Przykładowy nagłówek: Adwokat | Pomagam łagodnie i korzystnie przejść przez czas rozwodu | Założyciel Kancelarii Rozwodowej XYZ w Krakowie. 

Podsumowanie

Sekcja znajduje się tuż pod nagłówkiem. Postaraj się, aby Twój opis był informacyjny i jednocześnie zachęcał do kontaktu z Tobą. Najważniejsze informacje umieść na początku — tak, aby zachęcić do przeczytania całości podczas szybkiego przeglądania profilu. Zadbaj o to, aby tekst był odpowiednio sformatowany. Podziel treść na akapity i wypunktuj najważniejsze informacje. Aby ułatwić proces pisania tej sekcji — zachęcamy, abyś odpowiedział na kilka prostych pytań. 

  • Kim jesteś, czym się zajmujesz, a także co Cię wyróżnia?
  • W jaki sposób pomagasz i jakie problemy potencjalnych klientów możesz rozwiązać?
  • Dlaczego warto z Tobą współpracować? 
  • Jakie masz potwierdzenie swoich umiejętności? 

Koniecznie zamieść tzw. CTA (wezwanie do działania), które przykładowo zachęci do kontaktu ,,Skontaktuj się ze mną…”. Na końcu sekcji umieść informacje kontaktowe tak jak adres mailowy i numer telefonu czy adres internetowy kancelarii. Pamiętaj, aby dane zawsze były aktualne! 

Doświadczenie

Sekcje uzupełnij podobnie jak swoje CV. Opisz możliwie szeroko, na jakim stanowisku pracujesz, a także jakie inne doświadczenia zdobyłeś w swoim życiu zawodowym. Warto również dodać wymierne efekty naszej pracy np. nagrody lub wyróżnienia. Nie musisz wymieniać wszystkich doświadczeń zawodowych, jeżeli uznasz, iż na ten moment nie wnoszą już istotnej informacji. Jeżeli w jednej firmie pracowałeś na więcej niż jednym stanowisku — umieść tę informację. Świadczy to bowiem o Twoim zaangażowaniu i ciągłej chęci do rozwoju. 

Wykształcenie

W tym miejscu wystarczy umieścić studia (nazwa szkoły wyższej, kierunek i specjalizacja). Możesz umieścić również studia podyplomowe. Jeżeli studiowałeś jeden z semestrów za granicą w ramach programu typu Erasmus, również warto o tym wspomnieć w tym miejscu. 

Umiejętności

Warto wypisać umiejętności najważniejsze z perspektywy zawodowej. Po utworzenie listy — uporządkuj ją i wyznacz 3 najmocniejsze strony. Będą one widoczne jako główne. Pozostałe możesz rozmieścić według kategorii (np. wiedza branżowa czy umiejętności interpersonalne). Poproś swoich współpracowników o potwierdzenie tych umiejętności na profilu. W ten sposób Twój profil będzie wyglądał profesjonalne.

Rekomendacje 

Bardzo ważna sekcja profilu LinkedIn. Wpływa na wiarygodność profilu lepiej niż potwierdzenie umiejętności. Rekomendacja może pochodzić przykładowo od klienta, który był zadowolony z kontaktu z Tobą lub byłego współpracownika jako forma podziękowania. Nie obawiaj się o nie pytać! A także wystawiać rekomendacji innymi osobom. Nie proś jednak swoich znajomych, aby wstawiali Ci rekomendacje na siłę. Bardzo łatwo to odczytać i zdecydowanie nie jest to dobry kierunek. 

Inne

Informacja o ukończonych kursach, odbytym wolontariacie, czy publikacjach(!) podnoszą wartość Twojego profilu i warto je umieścić.  Oczywiście to też należy robić z głową. Przykładowo kurs z ogrodnictwa online (mimo iż dla Ciebie wartościowy), może utrudnić odbiorcom  dotarcie do najważniejszych informacji.

Przeczytaj: Publikacje LinkedIn na profilu prawnika i kancelarii.

Chcesz dowiedzieć się więcej o e-booku ,,LinkedIn kancelarii prawnej”? 

Rafał Solarek

Rafał Solarek

Współzałożyciel firmy Marketing Prawników. Z wykształcenia prawnik, z zamiłowania specjalista marketingu prawniczego.
Zajmuje się opracowywaniem strategii marketingowych, a także legal copywritingiem.

Kim jesteśmy?

Jesteśmy zespołem prawników i specjalistów od e-marketingu. Jako agencja marketingowa – Marketing Prawników – pomagamy prawnikom i kancelariom wyróżnić się w sieci w poszanowaniu etyki zawodowej.

Praktyczne wskazówki marketingowe dla prawników

Dołącz do ponad 100 kancelarii prawnych, które korzystały z usług naszej agencji marketingowej.

Zapisz się na nasz newsletter i dowiedz się jak rozwijać swój marketing.

Więcej
WPISÓW