Jak pozyskiwać klientów do kancelarii prawnej?

Jak pozyskiwać klientów do kancelarii prawnej

„Jak pozyskiwać klientów do kancelarii prawnej?” – to pytanie zadaje sobie wielu prawników, zwłaszcza na początku swojej kariery zawodowej. Przecież otwarcie kancelarii nie jest równoznaczne z lawiną klientów. Jednak, można śmiało stwierdzić, że dotarcie do nowych, potencjalnych klientów na usługi prawne jest zdecydowaie łatwiejsze, aniżeli byłon 10 lat temu! Dlaczego? Rozwój internetu, mediów społecznościowych są sprzymierzeńcami tych, którzy szukają pierwszych klientów. W artykule znajdziesz porady, jak pozyskać klientów do kancelarii prawnej!

Jak dotrzeć do potencjalnych klientów na usługi prawne?

Obecnie najlepszą metodą na pozyskiwanie klientów do kancelarii prawnej jest podejmowanie się równocześnie działań online oraz offline:

Działania online:

Rozwój technologii i internetu daje wiele możliwości kancelariom prawnym na pozyskanie klientów. Wbrew pozorom i przekonaniom, obecność prawników w mediach społecznościowych może być niezwykle przydatna. Obecnie strona internetowa dla prawników to klucz w budowaniu swojego autorytetu w internecie. Coraz więcej mówi się również o budowaniu relacji z klientami poprzez aktywność na platformach, takich jak Facebook czy LinkedIn. Warto także rozważyć wykorzystanie platformy YouTube, prowadzenie podcastów, tworzenie bloga, czy korzystanie z płatnych kampanii, takich jak  Kampanie AdWords lub usług pozycjonowania strony internetowej.

Wiesz, że od kilku miesięcy rozpoczęła się era (i trwa do teraz) produktów online, takich jak webinary, live streamingi czy e-booki? Pozwalają one na bierny przychód i mogą przyciągać uwagę potencjalnych klientów. 

Działania offline

Prawnicy, którzy nie są przekonani do działań internetowych, mogą pozyskiwać klientów offline. Udział w konferencjach np. jako prelegent, umożliwia budowanie wizerunku eksperta w danej dziedzinie. Z kolei wydarzenia, takie jak warsztaty czy targi branżowe, to świetna okazja do nawiązania cennych kontaktów i relacji biznesowych. Krótko mówiąc, działania offline są takim uzupełnieniem strategii marketingowej kancelarii. Zwłaszcza dla tych, którzy niekoniecznie chcą polegać tylko na marketingu internetowym.

Więcej o tym jak promować kancelarię prawną poprzez działania offline i online przeczytasz w artykule – Jak promować kancelarię prawną?

Pozyskiwanie klientów dla kancelarii - rekomendacje i polecenia

Oprócz pozyskiwania klientów przez działania online i offline, niezawodnym sposobem są także polecenia i rekomendacje! Największą zaletą poleceń jest fakt, że nie generują dodatkowych kosztów, a w przeciwieństwie do strategii opartej na blogu czy płatnych kampaniach przychodzą dość naturalnie i nie wymagają aktywnego zaangażowania.

Jak więc zwiększyć szanse na otrzymanie rekomendacji?

  • Jakość wykonywanej pracy – dobrze zrealizowane zadania zwiększają szanse na pozyskanie klienta, a także wpływają na opinie, które są istotne przy wyborze kancelarii.
  • Aktywne pytanie klientów o opinie – zwłaszcza po zakończonej współpracy, może znacząco wpłynąć na zdobywanie pozytywnych rekomendacji.

Jak pozyskiwać klientów biznesowych do kancelarii prawnej?

W dzisiejszym świecie marketingu online wiele kancelarii prawnych zastanawia się jak efektywnie prowadzić działania marketingowe, aby dotrzeć do klientów biznesowych. Wśród wielu dostępnych opcji, jednym z najbardziej skutecznych medium okazują się być social media dla kancelarii, takie jak np. LinkedIn. 

LinkedIn, to nie tylko platforma uważana za “najbardziej prawniczą,” ale miejsce, gdzie skupia się wiele osób decyzyjnych z branży biznesowej. Zgodnie z danymi raportu „LinkedIn w Polsce w 2022 roku” Adriana Gamonia, Polska ma obecnie 4,7 miliona użytkowników LinkedIn. Z czego prawie 80% stanowią osoby powyżej 25 lat. Przeważające branże to oprogramowanie, IT, produkcja, usługi korporacyjne, finanse i budownictwo. Przez co LinkedIn jest szczególnie atrakcyjny dla kancelarii świadczących usługi dla biznesu i staje się miejscem o kluczowym potencjale do nawiązywania relacji biznesowych. 

W kontekście LinkedIn warto skorzystać z funkcji rekomendacji, która nie tylko zwiększa wartość profilu, ale również wpływa na pozycjonowanie w wyszukiwarce tej platformy. System rekomendacji na LinkedIn umożliwia łatwe zbieranie opinii od klientów, a nawet ułatwia proces, oferując gotowe sugestie do wystawienia rekomendacji. Dzięki temu można zwiększyć swoje szanse na zdobycie cennego polecenia, co przekłada się na sukces kancelarii. 

Sposoby na dotarcie do klientów kancelarii - podsumowanie

W świecie zdominowanym przez internetowe trendy, połączenie działań online i offline może być kluczem do sukcesu w pozyskiwaniu klientów do kancelarii prawnej. Począwszy od świadomego wyboru platformy online, np. takiej jak LinkedIn, założenie strony internetowej dla prawników dostosowanej do grupy docelowej czy prowadzenie bloga. Aż po skuteczne działania offline, takie jak udział w konferencjach, wydarzeniach branżowych, czy rozwijanie relacji w sieci prawniczej, można stworzyć solidne fundamenty dla rozwoju swojej kancelarii.

FAQ

Jak aktywnie pozyskiwać klientów?

Aktywne pozyskiwanie klientów wymaga nakładu wielu działań zarówno online i offline. Warto jest przemyśleć strategię oraz określić jakim klientom chce się pomagać. W tym temacie warto rozważyć marketing kompleksowy dla prawników.

Jak ściągnąć i szukać klientów?

Klientów można przyciągnąć poprzez przemyślane działania marketingowe i odpowiednio dobraną strategię. Skuteczne szukanie klientów obejmuje analizę rynku, identyfikację grupy docelowej, wykorzystanie narzędzi online, takich jak wyszukiwarki internetowe, oraz aktywność w mediach społecznościowych.

Chcesz skutecznie działać w Internecie? Interesuje Cię marketing prawniczy?

marketing dla prawników

Kim jesteśmy?

Jesteśmy zespołem prawników i specjalistów od e-marketingu. Jako agencja marketingowa – Marketing Prawników – pomagamy prawnikom i kancelariom wyróżnić się w sieci w poszanowaniu etyki zawodowej.

Praktyczne wskazówki marketingowe dla prawników

Dołącz do ponad 100 kancelarii prawnych, które korzystały z usług naszej agencji marketingowej.

Zapisz się na nasz newsletter i dowiedz się jak rozwijać swój marketing.

Więcej
WPISÓW