Strona one page czy klasyczna dla kancelarii prawnej? Wiele kancelarii stoi przed takim wyborem, tuż po podjęciu decyzji o założeniu strony internetowej. Decyzja o wyborze typu strony nie powinna być podejmowana zbyt pochopnie. Nie warto również podejmować decyzje pod wpływem „mody”, a skupić się na tym, co strona ma zawierać i jakie cele spełniać. Czytając poniższy wpis, dowiesz się czym jest strona typu one page i klasyczna, oraz poznasz wady i zalety.
Strona typu one page
Strona internetowa bez podstron. Wszystkie informacje, grafiki czy zdjęcia umieszczone są na jednej stronie. Najczęściej zawiera menu, które nie odsyła do innych stron — ale do innych sekcji w obrębie jednej strony. Odpowiednio zaprojektowana nawigacja ułatwia odbiorcom przegląd strony. Odbiorcy nie muszą wówczas skanować całej strony w celu odszukania najważniejszych informacji. Pierwotnie tego typu strony projektowane były z myślą o rosnącej liczbie użytkowników urządzeń mobilnych. Jednak przy obecnych możliwościach projektowych, zaprojektowanie responsywnej klasycznej strony (o której wspomnimy poniżej) nie stanowi już dłużej problemu.
Zalety strony typu one page
- Łatwa w obsłudze — wszystkie elementy znajdują się na jednej strony, ułatwia to wprowadzanie zmian i niezbędnych aktualizacji. Strona jest również łatwa w odbiorze dla odbiorców. Wszystkie elementy „podane są na tacy”, oczywiście pod warunkiem, że odpowiednio zaprojektujesz stronę…
- Niższy koszt — strony typu one page są tańsze w związku z mniejszym nakładem pracy.
- Minimalizm — jeżeli zależy Ci na tym, aby Twoja była prosta i przejrzysta — ten typ strony jest dla Ciebie. Nie ma tutaj po prostu miejsca na rozbudowane funkcje.
- Zwiększona konwersja — odbiorca, który nie musi przechodzić przez wiele podstron, tylko zostaję pod jednym linkiem — z większym prawdopodobieństwem natknie się na wezwanie do działania tzw. CTA. Przykładowo do zapisu na Twój prawniczy newsletter.
Wady strony typu one page
- Ograniczone miejsce — umieszczenie na jednej stronie — usług, historii kancelarii i przedstawienie wszystkich pracowników może być wyzwaniem. Jeżeli chcesz, aby Twoja strona kompleksowo opisywała Ciebie i Twoją kancelarię, ten typ strony może okazać się nietrafiony. Przeładowana strona typu one page nie zachęci.
- Trudniejsze pozycjonowanie — w przypadku strony typu one page, tak jak wspomnieliśmy powyżej mamy niewielką przestrzeń na treści, a strona zapisana jest pod pojedynczym linkiem (brak możliwości wypozycjonowania podstron). Nie umieścisz tutaj m.in. linków wewnętrznych, a content marketing będzie ograniczony. Oczywiście trudniejsze, nie oznacza niemożliwe…
- Niewygodna nawigacja — jeżeli menu nie będzie zaprojektowane w sposób czytelny — Twój będzie zmuszony „skanować” całą stronę, aby odnaleźć interesujące informacje. Dotarcie do danej sekcji może wówczas zająć trochę czasu.
Klasyczna strona internetowa
Klasyczna strona internetowa składa się z kilku podstron, które zapisane są pod odmiennym adresem URL. Na każdą z tych podstron, odbiorca może się dostać bezpośrednio poprzez wyszukiwarkę google.pl. Przykładem jest strona, którą właśnie przeglądasz. Warto pamiętać o tym, że strona tego typu wymaga przemyślanej nawigacji. Odpowiednio przygotowany projekt to podstawa. Nie warto w tym miejscu stawać na wyżyny kreatywności, a raczej na praktyczność. Menu powinno być przede wszystkim czytelne.
Dla kogo klasyczna strona internetowa?
Klasyczna strona internetowa oferuje więcej możliwości niż strona typu one page. Po pierwsze, co dość oczywiste — więcej przestrzeni na treści. Dodatkowo stronę możesz urozmaicić o historie kancelarii, galerie zdjęć czy filmy wideo. Przy odpowiednim rozmieszczeniu strona wciąż będzie czytelna. Ten rodzaj strony sprawdzi się, jeżeli zależy Ci na prowadzeniu bloga lub sklepu internetowego. Nie wątpliwie plusem jest także więcej możliwości pozycjonowania. Przy większej przestrzeni na treści — pojawia się więcej możliwości na użycie odpowiednich słów kluczowych. Witryna tego typu pozwala także wykorzystać linkowanie wewnętrzne.
Podsumowanie
Niewątpliwie nie ma rodzaju stron, który jest lepszy lub gorszy. Wszystko zależy od celu strony i to na tym warto się skupić. Jeżeli zależy Ci na tym, aby pokazać bogatą ofertę kancelarii, dodatkowo wzbogaconą graficznie i treściowo klasyczna strona internetowa jest dla Ciebie. Natomiast jeżeli zależy Ci na tym, aby stworzyć czytelną i prostą wizytówkę dla swojej kancelarii — powinieneś rozważyć stronę typu one page.
Przeczytaj: Strona internetowa kancelarii prawnej – jak pisać teksty?
Potrzebujesz strony internetowej dla Kancelarii? Kliknij przycisk poniżej, wypełnij krótki brief i otrzymaj BEZPŁATNĄ WYCENĘ!
Rafał Solarek
Współzałożyciel firmy Marketing Prawników. Z wykształcenia prawnik, z zamiłowania specjalista marketingu prawniczego.
Zajmuje się opracowywaniem strategii marketingowych, a także legal copywritingiem.