Jak powinna wyglądać strona internetowa dla kancelarii prawnych?

Jak powinna wyglądać strona internetowa dla kancelarii prawnych?

Obecnie strona internetowa dla kancelarii prawnych to podstawa, jeżeli chcą być Państwo widoczni w Internecie. Jest to miejsce, gdzie potencjalni klienci najczęściej spotykają się z Państwa działalnością po raz pierwszy. Zatem niezmiernie ważne jest to, aby strona była wykonana z precyzją oraz zawierała teksty przyjazne dla czytelnika.  Nie można jednak zapominać jeszcze o kilku ważnych elementach, które muszą znaleźć się na stronie internetowej kancelarii prawnej.

Domena dla strony internetowej kancelarii

Wybór domeny nie jest aż tak ważny, jak treść strony, niemniej jednak musi ona nawiązywać do Państwa działalności. Najczęściej w domenie stron kancelarii znajduje się nazwisko prawnika – oczywiście w przypadku jednoosobowej kancelarii prawnej. Można również spotkać się z sytuacją, gdzie domena zawiera słowo „adwokat” albo „radca prawny”, a jednocześnie zawiera oznaczenie głównego obszaru działalności, np. rozwody, prawo cywilne, itp., albo wskazanie miasta, w którym świadczy się usługi prawne. Możliwości jest dużo. Najważniejsze, jeżeli chodzi o wybór domeny strony kancelarii prawnej to to, że domena powinna być krótka i łatwa do zapamiętania.

Zawartość strony

Z pewnością strona kancelarii prawnej powinna jasno wskazywać jakie usługi prawne świadczy dany prawnik. Należy wyraźnie przedstawić czynności, które wykonują Państwo na rzecz swoich Klientów. Warto pokazać się jako profesjonalista i podkreślić wszystkie aspekty, które mogą interesować potencjalnego klienta.

Kolejnym niezbędnym elementem jest umieszczenie do siebie kontaktu, i to przynajmniej za pośrednictwem dwóch różnych sposobów komunikacji, np. telefon + mail, bowiem część klientów woli dzwonić, a część pisać. Popularne ostatnio stało się również dodawanie formularzy kontaktowych na stronie, a także wprowadzanie tzw. live chatu, czyli okienka, które wyskakuje najczęściej w prawym dolnym rogu i zachęca do natychmiastowego kontaktu na żywo przez chat.

Na stronie kancelarii prawnej należy również dodać kilka słów o sobie, a także dodać swoje zdjęcie (nie jest to wymagane, ale potencjalni klienci chętniej zaufają kogoś, kto nie jest w sieci całkowicie anonimowy).

Z uwagi na dużą konkurencyjność prawników na stronie swojej kancelarii prawnej należy również umieścić opinie dotychczasowych klientów lub case study swoich spraw (zwięźle opisane, oczywiście z zachowaniem przepisów o ochronie danych osobowych, stany faktyczne swoich spraw i ich rozstrzygnięcia). W taki sposób mogą Państwo potwierdzić swoją wiarygodność i skuteczność, a jednocześnie wyróżnić się na rynku prawniczym. Należy jednak dalej pamiętać o obostrzeniach wynikających z etyki zawodów prawniczych, m.in. dotyczących zakazu stosowania sformułowań oceniających, np. „Najlepszy adwokat” oraz porównań, np. „Adwokat lepszy niż inni”.

Wygląd strony internetowej kancelarii prawnej

W kwestii kolorystyki należy stwierdzić, że powinna być ona łagodna, harmonijna, bez ostrych i rażących kolorów. Strona internetowa kancelarii prawnej powinna być elegancka na pierwszy rzut oka.

Jej struktura (menu, obrazki, wpisy na blogu) powinna być skonstruowana z myślą o czytelnikach strony – potencjalnych klientach. Nawigacja musi być łatwa, tak aby każdy zainteresowany usługami prawnymi mógł z łatwością się na niej odnaleźć.

Na stronie kancelarii prawnej oprócz tekstu, powinny znaleźć się również elementy graficzne. Może to być logo kancelarii, logo samorządu prawniczego, a także grafiki obrazujące oferowane usługi prawne. Ładne zdjęcia przykuwają uwagę i podnoszą skuteczność strony, jako medium, które generuje nowych klientów.

Podsumowanie

Strona internetowa kancelarii prawnej powinna być schludna, elegancka i zawierać treść, której oczekują czytelnicy. Dodatkowo powinna być prosta, zbudowana z myślą o łatwej nawigacji (tj. poruszaniu się po stronie). Nie można również zapominać o umieszczeniu kontaktu do kancelarii.

 

Kim jesteśmy?

Jesteśmy zespołem prawników i specjalistów od e-marketingu. Jako agencja marketingowa – Marketing Prawników – pomagamy prawnikom i kancelariom wyróżnić się w sieci w poszanowaniu etyki zawodowej.

Praktyczne wskazówki marketingowe dla prawników

Dołącz do ponad 100 kancelarii prawnych, które korzystały z usług naszej agencji marketingowej.

Zapisz się na nasz newsletter i dowiedz się jak rozwijać swój marketing.

Więcej
WPISÓW