Prawnik na Instagramie

//Prawnik na Instagramie

INSTAGRAM DLA PRAWNIKÓW

Zastanawiasz się czy bycie na Instagramie to must have w XXI wieku? Czy jako prawnik możesz/wypada/musisz być na Instagramie? W tym artkule przytoczę Ci kilka mocnych argumentów, dlaczego będąc prawnikiem warto być na Instagramie i jakie to niesie za są korzyści. A co oprócz tego?

  • Zalety bycia na Instagramie
  • O co zadbać na samym początku?
  • Inni prawnicy na Instagramie, czyli przykłady dobrze prowadzonych kont

Prawnik na Instagramie – zalety posiadania konta

Prowadząc agencję marketingową, która specjalizuje się w obsłudze kancelarii prawnych i w głównej mierze wspiera działania prawników w sieci, często słyszę od moich klientów „Ale w sumie po co mi Instagram, dlaczego warto tam być?”.

Posiadanie konta na Instagramie ma wiele zalet. Mając na nim konto jesteś w kolejnym miejscu w sieci, w którym możesz pokazać siebie i swoją działalność. Będąc w różnych mediach społecznościowych, również na Instagramie budujesz rozpoznawalność swojej marki. Z przeprowadzonych badań (styczeń 2020), w Polsce z Instagrama korzystało 7,3 mln użytkowników (źródło: raport Hootsuite “Digital 2020”).

To jest ponad 7 milionów osób, do których możesz dotrzeć dzięki posiadaniu konta właśnie na Instagramie.

Kolejną zaletą jest to, że Instagram to medium społecznościowe, które opiera się na relacji z obserwatorami oraz budowaniu zaangażowanej społeczności. Jak pewnie wiesz, prawników raczej nie uważa się za wyluzowanych, a wręcz przeciwnie, raczej są opisywani przymiotnikami: poważny i zdystansowany. Prowadząc konto na Instagramie możesz pokazać się od tej „ludzkiej strony” i dzięki temu budować zaufanie wśród swoich odbiorców. Nie bez powodu popularnym hashtagiem na Instagramie jest #prawnikpogodzinach.

Gdy ludzie Ci ufają i widzą w Tobie coś więcej niż tylko osobę oferującą usługę czy produkt, szybciej skorzystają z Tego co masz im do zaproponowania. To jest kolejna zaleta bycia prawnikiem na Instagramie. Dzięki temu medium możesz pozyskiwać nowych klientów. Może się wydawać, że przecież ludzie nie szukają prawników na Instagramie, ale nie do końca tak jest. Bo jeśli będziesz dzielić się swoją wiedzą w przestępny sposób, to ludzie chętnie będą Cię obserwować. A gdy w ich życiu zdarzy się sytuacja, w której będą potrzebować prawnika, to właśnie zwrócą się do Ciebie. Może to nie będzie bezpośrednio przez wiadomość na Instagramie, ale dzięki informacji umieszczonej w biogramie skontaktują się z Tobą mailowo czy przez kontakt na stronie internetowej.

Prawnik na Instagramie – o co zadbać na samym początku?

Samo założenie konta nie wystarczy. Na samym początku poza technicznymi rzeczami warto zadbać również o inne aspekty. Jakie? Tego dowiesz się czytając poniższe podpunkty.

Wyznaczenie celu

Jeśli zdecydujesz się prowadzić konto na Instagramie, to na samym początku bardzo ważne jest abyś odpowiedział sobie na pytanie: Po co mi ten Instagram? Określenie celu pomoże Ci zbudować odpowiednią strategię, rozwinąć konto, a także umożliwi zmierzenie efektów Twoich działań. Założenie konta i wrzucanie „czegokolwiek” nie wystarczy i zwyczajnie stracisz tylko czas.

Przykładowe cele:

  • budowanie pozycji eksperckiej,
  • pozyskiwanie klientów bezpośrednio na Instagramie,
  • rozpoznawalność.

Pamiętaj, że cel musi być SMART, czyli: konkretny, mierzalny, osiągalny, istotny, określony w czasie.

Tematyka konta – co prawnik może publikować na Instagramie

Cel wybrany? To możesz przejść do wyboru tematyki konta. Pamiętaj, że nie powinnaś pisać o wszystkim. Im precyzyjniej określisz o czym jest Twoje konto i w jakiej tematyce będziesz tworzyć treści tym lepiej.

Dlaczego wybór tematyki konta jest tak ważny? Ponieważ będzie się łączyć z Twoją grupą docelową. Nawet jeśli specjalizujesz się w prawie autorskim oraz w prawie rodzinnym, to lepiej skupić się na jednym obszarze działań. Dlaczego? Ponieważ odbiorcą każdej z tych treści będzie ktoś inny. Dzięki skoncentrowaniu się na jednym obszarze prawa, będziesz docierać do osób, które faktycznie to interesuje, które w tej dziedzinie szukają pomocy.

Oczywiście skupiając się na jednym temacie, pamiętaj, że możesz, a nawet jest to pożądane, abyś umieszczała również lifestylowe posty czy instastory. Dzięki takim treściom użytkownik będzie mógł Cię lepiej poznać, a także wyróżnisz się na tle innych użytkowników, zwłaszcza prawników.

NISZA

Wspomnę również, że warto znaleźć swoją niszę, dla której mogłabyś prowadzić konto. Dzięki temu będziesz odbierana jako specjalista w tym konkretnym zagadnieniu. Będąc specjalistą klienci są gotowi więcej zapłacić, a także uznają Cię za kogoś kto jest bardziej godny zaufania niż osoba „specjalizująca” się we wszystkim. A wiesz jak to jest… “kto się zna na wszystkim, zna się na niczym”

Jak znaleźć swoją niszę? Możesz połączyć to, w czym się specjalizujesz, z tym co lubisz robić po pracy. Na końcu artykułu podaję kilka naprawdę ciekawych kont, z których większość właśnie połączyła pracę z pasją. O tym jak znaleźć niszę piszę także w swoim e-booku “#Instaprawnik – czyli jak być prawnikiem na Instagramie” – pierwszym w Polsce e-booku o Instagramie dla prawników.

Grupa docelowa

Gdy już zdecydowałaś się na konkretną tematykę konta oraz wybrałaś niszę, w której będziesz się specjalizować, to czas na określenie grupy docelowej. Jest to grupa osób, które mogą być zainteresowane Twoimi działaniami, usługami czy produktami. Dzięki określeniu grupy docelowej i idealnego klienta (persony) będziesz mogła zbudować skuteczną strategię marketingową, a także dobrać właściwe środki przekazu. Osoba z Twojej grupy docelowej ma jakiś problem, a ty potrafisz i możesz go rozwiązać.

Dlaczego grupa docelowa jest tak ważna? Ponieważ istotne jest, aby obserwowały Cię osoby, których faktycznie interesują Twoje treści, a nie przypadkowi użytkownicy. Dodatkowo dla każdej grupy docelowej określa się inny sposób komunikacji marketingowej. Inaczej będziemy pisać do osoby starszej, a inaczej do nastolatka, inaczej do kobiet, a inaczej do mężczyzn. Przy czym pamiętaj, że nie wystarczy określić, że moją grupą docelową są np. kobiety przed 40 – to za mało.

Prawnik na Instagramie

Prawnik na Instagramie – aspekty techniczne

Wybrałaś temat swojego profilu, określiłaś niszę, w której chcesz się specjalizować oraz nakreśliłaś grupę docelową do której będziesz kierować treści. Czas zadbać o aspekty techniczne Twojego profilu, takie jak: zdjęcie profilowe, nazwa użytkownika, nazwa, biogram oraz feed/siatka zdjęć.

prawnik na instagramie

Nazwa użytkownika – postaw na imię i nazwisko lub nazwę kancelarii. Pamiętaj, że nazwa nie powinna być zbyt długa i skomplikowana.

Zdjęcie profilowe – niech będzie wyraźne i przedstawia Ciebie. Nie do końca dobrym wyborem będzie logo twojej kancelarii, bo niczym się ono nie wyróżni i ludzie będą obojętnie obok niego przechodzić. Na powyższym przykładowym zdjęciu znajduje się motyw prawniczy, ale wiedz, że Twoja twarz sprawdzi się znacznie lepiej.

Nazwa – nazwa to coś innego niż nazwa użytkownika. Nazwa znajduje się nad biogramem i jeśli w swojej nazwie użytkownika nie użyłaś imienia i nazwiska to właśnie tam powinnaś to zrobić. Dodatkowo możesz użyć określenia np. prawnik, aby również po tym można było znaleźć Cię na Instagramie.

Feed/Siatka zdjęć – możesz zdecydować się na wstawianie tylko zdjęć lub tylko grafik. Możesz również mieszać te dwie formy. Niezależnie na co się zdecydujesz pamiętaj, aby feed był estetyczny i przyciągał wzrok. Wrzucając przypadkowe zdjęcia możesz nie być odbierana profesjonalnie.

Prawnik na Instagramie – przykłady fajnych kont prawniczych

Na Instagramie jest kilka naprawdę ciekawie prowadzonych kont prawniczych. Poniżej podrzucam Ci kilka przykładów. Zwróć uwagę, że każde to konto specjalizuje się w jednej dziedzinie prawa.

@krzywicka_pl

@kancelaria_swiatlon

@adwokatkoprowska

Przekonałam Cię do założenia konta na Instagramie?

2021-02-11T19:41:50+00:00 11 lutego 2021|

Zostaw komentarz

Zapisz się na newsletter i regularnie otrzymuj bezpłatne wskazówki jak poprowadzić marketing kancelarii!