Jak można promować kancelarie w Internecie?

Jak można promować kancelarie w Internecie?

Zastanawiasz się nad tym, jak można promować kancelarie w Internecie? Świetnie, że zadajesz sobie to pytanie! 

Pokazuje to, że rozważasz rozpoczęcie działań marketingowych i zwiększenie możliwości pozyskiwania klientów. Znaczna większość społeczeństwa korzysta z internetu i wyszukuje tam wszelkie informacje i (również) potencjalnych prawników, którzy mogą rozwiązać ich problemy prawne. Przecież nie każdy bazuje na poleceniach i rekomendacjach – a nawet jeśli, najpewniej i tak zdecydują się na zapoznanie się z opiniami poleconego prawnika czy potencjalną konkurencją. 

Warto promować kancelarie w internecie, ale trzeba sobie również zdawać sprawę z tego, że my jako prawnicy jesteśmy troszkę w tym zakresie ograniczeni przez przepisy kodeksów etyki. Niemniej, nie jesteśmy ograniczeni w pełni.

Co więc możemy? Zapraszam do lektury!

Marketing Prawniczy – od czego zacząć?  

Możliwość działań w internecie zależy też w szczególności od Twoich możliwości budżetowych oraz czasowych. Nie będziemy Cię oszukiwać, iż promowanie się w mediach społecznościowych może się W twoim przypadku nie sprawdzić, jeśli nie masz do tego czasu lub predyspozycji (swoboda przed kamerą, znajomość social mediów, etc.). 

Przede wszystkim musisz sobie zadać pytanie dot. możliwości czasowych (czas na zaangażowanie się) oraz pieniężnych (budżet na działania marketingowe). Dzięki temu, znacznie łatwiej będziemy mogli zarekomendować Tobie najlepsze rozwiązania.

W jaki sposób można promować kancelarie w Internecie?

dużo czasu i chęć zaangażowania się

Jeśli dysponujesz dużo zasobem czasowym i chęcią osobistego zaangażowania się, rekomendowalibyśmy rozważenie działalności w mediach społecznościowych lub przygotowywanie artykułów blogowych.

Są to rozwiązania czasochłonne, lecz nadal przynoszące zwrot z inwestycji. Niemniej, ważne żeby podkreślić, że są to sposoby, które będą się zwracać dopiero.. po pewnym czasie i tylko w sytuacji, kiedy będziesz robić to dobrze!

Dobrze, co to znaczy?

Media społecznościowe muszą być prowadzone w przemyślany sposób i nie mogą prezentować niskiej jakości (czy to technicznej czy pod kątem przekazywanej wartości – formy). Musi to być treść, która jest w stanie zaciekawić i dać wartość drugiej osobie. Ponadto, nie może to być treść, która jest zbyt różnorodna i “mało interesująca”. 

Wpisy na blogu przykładowo muszą odpowiadać na rzeczywiste zapytania i potrzeby potencjalnych klientów. Tutaj nie chodzi o przygotowywanie artykułów na dozwolony temat, który przyjdzie nam do głowy (jak np. – “jakie są sposoby zakończenia postępowania przygotowawczego?”). Raczej bardzo mało prawdopodobne, że potencjalny klient wpisze takie zapytanie w wyszukiwarkę i będzie szukać odpowiedzi na takie pytanie. Co najwyżej, trafi artykuł student prawa, który szuka odpowiedzi na pytanie na kolokwium 🙂 Pisz o tym, co faktycznie budzi zainteresowanie i częste pytania.

mam mało czasu, ale mam duży budżet na marketing!

Tutaj możliwości pojawia się już więcej. Dysponując budżetem reklamowych, można nawiązać współprace z agencjami marketingowymi, które będą w stanie w szybszym czasie przyprowadzić klientów do Twojej Kancelarii. W jaki sposób?

  1. Usługi SEO (pozycjonowanie strony, gromadzenie odwiedzin na stronie, zwiększanie pozycji na liście wyszukiwań lokalnie lub w ramach danych specjalizacji).
  2. Usługi Google Ads (prowadzenie kampanii płatnych jest kwestią dość specyficzną, ponieważ orzecznictwo jest rozbieżne w tym zakresie. O ile w dużej części miast i okręgów, dozwolone jest promowanie się w ten sposób, w niektórych częściach Polski nie jest to rozwiązanie aprobowane. Warto się rozeznać! Dodatkowo, możemy promować się w tym zakresie w bardziej ograniczony sposób).
  3. Wsparcie legal copywriterów w przygotowywanie bardziej sprzedażowych i marketingowych artykułów blogowych.
  4. Tworzenie lead magnetów (darmowych produktów, które rozwiązują problemy potencjalnych klientów) i gromadzenie danych kontaktowych. 

Porównywanie powyższych rozwiązań jest zależne od Twoich celów (nie wszystkie Kancelarie zgłaszają się do nas bezpośrednio, bo potrzebujemy klientów na już – z niektórymi klientami pracujemy przykładowo nad budowaniem marki osobistej) oraz tego, co znaczy to, że masz “duży budżet na marketing”. 

Oznacza to kilkaset, kilka tysięcy czy może kilkanaście tysięcy złotych miesięcznie? Wielkość budżetu ma duże znaczenie, ponieważ przykładowo implementowanie dobrej strategii SEO będzie wiązać się z wydatkiem na poziomie kilku tysięcy złotych. 

Usługi Google Ads, będa z kolei uzależnione od Twoich celów. Niektóre specjalizacje są bardziej kosztogenne przez swoją popularność, jak np. sprawy frankowe. Z kolei przykładowo niektóre lokalizacje są bardziej konkurencyjne, jak np. Warszawa.

Jak to jest z ograniczeniami kodeksów etyki?

Często podnoszona jest błędna interpretacja obowiązujących kodeksów etyki, że kancelaria prawna nie może prowadzić żadnych działań marketingowych. To nie jest prawda, żaden kodeks etyki (czy radcowskiej, czy adwokackiej) nie nakłada całkowitego zakazu reklamy. Dyrektywa 2006/123/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z 12 grudnia 2006 r. zapoczątkowała zniesienie takich zakazów wobec zawodów regulowanych, w tym także prawniczych.

Niedawno miała miejsce nowelizacja kodeksu etyki adwokackiej. W następstwie zmian zniesiony został zakaz dotyczący korzystania z informacji handlowej, co umożliwiło rozpoczęcie adwokatom legalnej promocji swoich usług w Internecie (tj. odnoszenie się do prowadzonych spraw, zamieszczanie opinii klientów za ich zgodą, a nawet podawanie stawek swojego wynagrodzenia), pod warunkiem (jednym z ważniejszych) oznaczenia reklamy w sposób umożliwiający identyfikację treści z konkretnym adwokatem.

Interesuje Ciebie ten temat? Sprawdź artykuł dotyczący zmian Kodeksu Etyki Adwokackiej.

Jak my dbamy o etykę kancelarii prawnych?

Nasza Agencja zatrudnia wiele osób z wykształceniem prawniczym. Dzięki temu rozumiemy obowiązujące regulacje etyki zawodów prawniczych, problemy prawników, ich ograniczenia i przekonania.

Doradzamy i wspieramy w działań z pełnym poszanowaniem godności zawodu, by nie narażać ich na ryzyko odpowiedzialności dyscyplinarnej. Tworzone przez nas artykuły oraz innego rodzaju treści, są zgodnie z zasadami etyki.

Potrzebujesz konsultacji lub rozwiać jakiekolwiek wątpliwości?

Zachęcamy do zapisywania się na konsultacje, podczas których opowiemy Ci, w jaki sposób możesz rozpocząć lub poprawić swoje działania marketingowe.

Wiemy jak pozyskiwać klientów i promować usługi prawne.

Napisz do nas: kontakt@marketingprawnikow.pl 

Kim jesteśmy?

Jesteśmy zespołem prawników i specjalistów od e-marketingu. Jako agencja marketingowa – Marketing Prawników – pomagamy prawnikom i kancelariom wyróżnić się w sieci w poszanowaniu etyki zawodowej.

Praktyczne wskazówki marketingowe dla prawników

Dołącz do ponad 100 kancelarii prawnych, które korzystały z usług naszej agencji marketingowej.

Zapisz się na nasz newsletter i dowiedz się jak rozwijać swój marketing.

Więcej
WPISÓW

Zapisz się i dowiedz się jak rozkręcić marketing i zwiększyć dochody w swojej Kancelarii! 💥

Wskazówki, które rozkręcą marketing i zwiększą dochody w Twojej kancelarii! 💥

Dołącz do ponad 400 prawników, którzy czytają nasz Newsletter. Zapisz się i dowiedz się jak rozwijać swój marketing.