Facebook Kancelarii Prawnej – zasady prowadzenia profilu

//Facebook Kancelarii Prawnej – zasady prowadzenia profilu

Facebook Kancelarii Prawnej

Dziś przyszła kolej na opisanie najpopularniejszej platformy social media na świecie. W Polsce z Facebook’a (dalej: FB) korzysta ponad 16 mln użytkowników! Część z nich dodatkowo posiada swoje strony (fanpage), a także grupy. To wszystko sprawia, że za pomocą tego medium możemy dotrzeć ze swoimi treściami do niemal każdej grupy zawodowej, wiekowej itp. W obecnych czasach profil na FB to konieczność, bez której ciężko zaistnieć w Internecie. Zakładam, iż większość osób bez problemu umie założyć fanpage na FB, a jeżeli nie, to z łatwością można odnaleźć w Internecie instrukcję, jak tego dokonać. W niniejszym wpisie chciałbym skupić się na wypełnianiu strony swojej Kancelarii treścią. Czyli… założyliśmy Facebook Kancelarii Prawnej i… co dalej?

Facebook Kancelarii Prawnej – kwestie wizualne

W pierwszej kolejności należy dodać wysokiej jakości grafiki (lub krótkie filmy) do zdjęcia w tle oraz zdjęcia profilowego. Grafiki powinny wyróżniać się elegancją, profesjonalizmem i być ze sobą spójne – kolorystycznie oraz treściowo. Dodatkowo powinny nawiązywać do motywów, które są użyte na stronie internetowej. Facebook Kancelarii Prawnej musi wyraźnie kojarzyć się z witryną internetową Kancelarii, lub innymi miejscami, gdzie Kancelaria widnieje w Internecie.Facebook Kancelarii Prawnej

 

Facebook Kancelarii Prawnej

Przy kwestiach wizualnych należy również wspomnieć o jednej z nowszych opcji na fanpage’ach, czyli dodawaniu relacji po prawej stronie naszego fanpage. Warto zagospodarować tę przestrzeń w taki sposób, aby przedstawiała dodatkowe i ważne (z punktu widzenia Klienta) informacje o Kancelarii i jej usługach.

 

Facebook Kancelarii Prawnej – uzupełnienie profilu

Gdy uporamy się już z kwestiami wyglądu naszego fanpage’a, musimy zająć się treścią. Wszystkie możliwe informacje uzupełnij, jak najdokładniej. Wpisz swój adres, nr telefonu, oraz wszystkie niezbędne informacje, których może poszukiwać potencjalny Klient. Pochwal się swoimi wyróżnieniami, wskaż od jak dawna zajmujesz się daną gałęzią prawa, podaj link do swojej strony internetowej lub bloga. Twoja Kancelaria znajduje się w centrum dużego miasta? Podkreśl, że znajduje w świetnej lokalizacji. Zastanów się czym wyróżniasz się spośród konkurencji i wszystko to umieść w zakładce „Informacje” oraz „Relacja”.

Dodatkowo warto po lewej stronie w menu  dodać zakładkę „usługi„, a w niej wskazać, czym się dokładnie zajmujesz. Nie jest to forma reklamy, gdyż fanpage jest traktowany jako internetowa wizytówka. Napisz o swoich mocnych stronach. Dokładnie wskaż, co możesz zrobić dla Klienta. Zachęć go do skorzystania z Twojej oferty.

Kolejną ważną kwestią jest włączenie opcji dodawania recenzji przez Klientów. Wiadomo, że wiąże się to z pewnym ryzykiem, gdyż mogą znaleźć się niezadowoleni Klienci. Niemniej jednak trzeba pamiętać, że wysoka jakość świadczonych usług to najlepsza reklama, która w przyszłości zwróci się wielokrotnie. W taki sposób możemy uniknąć negatywnych opinii.

Facebook Kancelarii Prawnej – jakie posty zamieszczać?

Facebook Kancelarii Prawnej

Zanim przejdę do opisywania konkretnych przykładów treści, które możesz zamieszczać na swoim firmowym fanpage’u, przekażę Ci jedną z najważniejszych zasad marketingu internetowego: Testuj. Wrzucaj różne posty i zobacz, które wywołują najwięcej reakcji. Wymyślaj nowe kreacje, nie bój się eksperymentować, oczywiście nie zapominając o etyce zawodów prawniczych. 🙂

Poniżej przedstawiam listę najpopularniejszych formatów postów wrzucanych na Facebook Kancelarii Prawnej:

  1. Wrzucanie linków do postów z Twojego bloga – jest to zdecydowanie najpopularniejsze działanie Kancelarii Prawnych na FB. Zazwyczaj jednak jest wykonywane w niewłaściwy sposób. Pamiętaj o tym, aby w treści posta nie dawać tylko i wyłącznie linku. Napisz kilka zdań, które zachęcą czytelnika i urwij tekst w ciekawym momencie, tak, aby czytelnik od razu wszedł na bloga w celu dokończenia lektury.
  2. Zdjęcia prywatne – to fajna możliwość pokazania „ludzkiej” strony prawnika. W dużym stopniu wzbudza to zaufanie i wiarygodność wśród potencjalnych klientów. Widzą, że reprezentujący ich adwokat/radca prawny jest komunikatywny i wyluzowany.
  3. Zdjęcia Kancelarii – profesjonalne zdjęcia Ciebie lub Twojego zespołu podczas pracy przykuwają uwagę. Dopisz do nich kilka zdań o tym nad jaką sprawą akurat pracujecie. Pokaż na zdjęciu Wasze zaangażowanie oraz pasję do prawa.
  4. Zdjęcia z wydarzeń/szkoleń – zdjęcia, na których prawnik odbywa szkolenie, lub jest prelegentem na ważnych konferencjach zwiększa jego rozpoznawalność i wiarygodność. Takie zdjęcia kreują Cię na eksperta w danej dziedzinie.
  5. Nowości legislacyjne – wprowadzenie nowych przepisów w Twojej specjalizacji to świetny pomysł na post. Poinformuj swoich czytelników co zmieni się, gdy nowa ustawa wejdzie w życie. Jakie obowiązki zostaną na nich nałożone, a czego już robić nie będą musieli? Może od jutra trzeba stosować inny formularz? Bądź pierwszą osobą, która opowie o tym swoim odbiorcom.
  6. Wskazówki – możesz również zamieszczać krótkie informacje o tym, jak dokonać pewnej czynności prawnej, lub jak złożyć wniosek w konkretnej sprawie. Wskazówki muszą być praktyczne, ale krótkie, aby czytelnik mógł przeczytać je całe i w pełni zrozumieć.
  7. Grafiki – ładne, estetyczne grafiki zawierające np. krótki tekst przykuwają uwagę fanów i wywołują ich reakcje.
  8. Ankiety – na fanpage’u można również przeprowadzać ankiety. Z reguły czytelnicy chętnie dzielą się w nich swoim zdaniem, nierzadko również uzasadniają swoje wybory. Ankietę możesz wykorzystać np. do wyboru tematu kolejnego wpisu na blogu.
  9. Pytania – zadawaj swoim fanom pytania. Jakie mają problemy, wątpliwości? Co ich zdaniem wymaga zmiany? O czym chcą czytać na blogu? itp. itd. Każdy komentarz zwiększa zasięg Twoich postów i pomaga wypromować Twoją Kancelarię.
  10. Dodawaj wideo, przeprowadź LIVE – taki content na stronach Kancelarii to zdecydowana rzadkość, a szkoda! Nie bez przyczyny rok 2018 to rok wideo-marketingu. FB niezwykle mocno promuje treści przedstawione w formie filmów. Dodatkowo transmisja na żywo cieszy się obecnie ogromną popularnością. Przeprowadź raz na tydzień 30 minutowy LIVE o swojej specjalizacji, a zobaczysz oszałamiające efekty.

Dodatkowe czynności na Facebook’u Kancelarii Prawnej

Pamiętaj również o tym, aby wchodzić z osobami komentującymi w interakcję. Odpisz im (najlepiej z profilu prywatnego) wyrażając swoje zdanie i komentując ich. Pytaj o doprecyzowanie wypowiedzi, lub podziękuj za cenną uwagę. Niech Twoi czytelnicy zobaczą, że mogą z Tobą bezproblemowo porozmawiać i wymienić poglądy.

Powyższy sposób można również zastosować na innych fanpage’ach, lub grupach tematycznych. Komentuj (tym razem z profilu firmowego Kancelarii) posty, które dotyczą Twojej gałęzi prawa. Wyrażaj swoje zdanie jako ekspert i udzielaj krótkich porad prawnych, tak jak dokonujesz tego na swoim blogu prawniczym. To naprawdę działa i przyciąga nowych Klientów. Nie zapominaj o eleganckim i profesjonalnym języku oraz nie pozwól wciągnąć się w jakąkolwiek kłótnię na social media.

 

2018-07-19T19:40:16+00:00 19 lipca 2018|

1 komentarz

  1. […] W tym przypadku należy pamiętać, że na głównej platformie społecznościowej – Facebooku, system recenzji pozwala na ocenianie za pomocą gwiazdek. Jeżeli zatem w tym momencie masz mniej […]

Zostaw komentarz

Jak mogę pomóc?