CZY MOŻNA REKLAMOWAĆ KANCELARIĘ? 2018-07-09T10:47:05+00:00
Google Ads

Czy można reklamować kancelarię? 

Jak powszechnie wiadomo, reklama kancelarii prawnych jest poddana wielu rygorom i zakazom, które każdy Prawnik powinien mieć na względzie chcąc promować swoje usługi. Już samo odnalezienie się na dynamicznie rozwijającym się rynku e-marketingu to nie lada wyzwanie, a co dopiero analiza zgodności działań w Internecie z kodeksami etyki prawniczej. Z uwagi na powyższe, wychodzimy na przeciw tym wyzwaniom chcąc pomóc każdej Kancelarii i szczegółowo odpowiadamy na pytanie: Czy można reklamować kancelarię?

Wielu prawników zadaje sobie pytanie: Czy można reklamować kancelarię? Nie zdają sobie sprawy z faktu, iż pytanie powinno być postawione w inny sposób, a mianowicie: Jak można reklamować kancelarię?

Powszechne, utarte przekonanie jednoznacznie głosi, że kancelaria prawna nie może się reklamować. Większość osób wyczytuje tę regułę z Kodeksów Etyki Adwokackiej oraz Radcowskiejnie wiedząc, że oba akty zostały już znowelizowane w ten sposób, że reklama prawników nie jest już tak rygorystycznie zakazana. Należy również pamiętać o Dyrektywie 2006/123/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 12 grudnia 2006 r. dotyczącej usług na rynku wewnętrznym, która kategorycznie zniosła całkowity zakaz reklamy wobec zawodów regulowanych, czyli m.in. prawników. Powyższa dyrektywa już niejednokrotnie była cytowana w orzeczeniach sądów dyscyplinarnych w sprawie stosowania reklam przez prawników na ich korzyść.

Social Media

W jaki sposób zatem kancelaria może zaistnieć w Internecie?

Z pewnością w chwili obecnej nie istnieje całkowita dowolność reklamowania się kancelarii. Bezpośrednie, płatne reklamy, które są wyświetlane również osobom nieposzukującym usług prawnych są bezwarunkowo zakazane. Jednakże istnieje wiele innych możliwości na promocję kancelarii w Internecie. Te sposoby, zaprezentowane poniżej, są zgodne z etyką zawodów prawniczych, a jednocześnie przyciągają do kancelarii nowych klientów.

Strona internetowa

Podstawowa wizytówka prawnika w sieci. Najczęściej to tutaj w pierwszej kolejności trafi osoba zainteresowana usługami prawnymi. Na stronie należy wykazać się oryginalnością, aby wyróżnić się od konkurencji. Dodatkowo można na niej zamieścić informacje o swoich usługach oraz referencjach. Pamiętać również należy, iż na stronie musi znaleźć się informacja o sposobie kontaktu z kancelarią. Więcej o stronie internetowej kancelarii prawnej oraz jej zawartości i wyglądzie można przeczytać TUTAJ

Social media

Sposobów promocji kancelarii prawnej na kanałach społecznościowych jest mnóstwo. Mogą być to działania płatne (kierowanie reklam do sprofilowanych odbiorców), albo działania bezpłatne (interesujące i angażujące posty, dyskusje oraz wpisy i zdjęcia umieszczane na profilach). Każde działanie można skonfigurować w ten sposób, iż nie będzie ono naruszało zakazu reklamy, ponieważ reklamą nie będzie. Jednocześnie będzie ono przyciągać do kancelarii osoby, które mają problemy prawne i potrzebują pomocy profesjonalisty.

Blog

Prowadzenie fachowego bloga prawniczego z jednoczesną wiedzą o pozycjonowaniu stron może przynieść wymierne efekty. Każdy wpis, który rozwiewa pewne wątpliwości prawne czytelników może zwiększyć liczbę osób zainteresowanych usługami oferowanymi w Państwa kancelarii. Bardzo często zdarza się bowiem, iż na początku potencjalny klient próbuje dowiedzieć się jak najwięcej o sytuacji prawnej w jakiej się znalazł. Potem jednak decyduje się na skorzystanie z usług profesjonalisty.

Google Ads (Wcześniej: Google AdWords)

Platforma Google Ads to platforma reklamowa, zatem znowu należy wrócić do pytania: „Czy można reklamować kancelarię?”. Za pośrednictwem tego narzędzia można sprawić, iż strona Państwa kancelarii znajdzie się na szczycie listy wyszukiwań w Google. Prawnicy korzystają z tej platformy bardzo powszechnie, jednak trzeba wiedzieć jak to robić, aby korzystanie z Google Ads nie naruszało etyki zawodów prawniczych. Więcej o reklamie Google Ads mogą przeczytać Państwo TUTAJ.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Jak mogę pomóc?