Twitter Kancelarii Prawnej – co musisz wiedzieć?

Twitter Kancelarii Prawnej – specyfika portalu

Twitter to portal społecznościowy, który umożliwia tzw. mikroblogowanie, czyli zamieszczanie krótkich wpisów na swojej tablicy, które razem tworzą swoisty dziennik internetowy. W swojej budowie przypomina nieco platformę Facebook’a, bowiem tutaj również zamieszczamy swoje treści na tablicy. Może to być tekst, linki, zdjęcia, wideo itp. Najważniejszą różnicą jest jednak to, że nasze wpisy nie mogą każdorazowo przekraczać 280 znaków. To z kolei skutkuje tym, iż wszystkie informacje zamieszczane na Twitterze są zwięzłe, a więc ułatwiają komunikację i są szybkim nośnikiem informacji. Aby w pełni zrozumieć działanie tego portalu należy wyjaśnić kilka pojęć:

  • Tweet (z ang. ćwierkanie) – to nic innego jak nasz wpis. Może zawierać maksymalnie 280 znaków.
  • Retweet – to przekazanie wpisu innej osoby dalej, czyli zamieszczenie statusu innej osoby na swojej tablicy, a tym samym jego rozpowszechnienie. Opcja dostępna jest pod każdym wpisem.
  • Hashtagi – znane z Instagrama tzw. znaczniki, które umożliwiają wyszukiwanie wpisów po ich tematyce. Używamy ich stawiając przed określeniem tematu wpisu znak kratki (#), np. #kancelaria.
  • Mention – czyli “wspomnienie” innej osoby we wpisie. Schemat działania jest tu taki sam jak w przypadku Facebooka. Chcąc przywołać jakąś osobę w swoim statusie używamy znaku @, a następnie wstawiamy jego nazwę użytkownika.
  • Reply – to nic innego jak odpowiedź (komentarz) do czyjegoś tweeta.
  • Direct message – bezpośrednia wiadomość do innego użytkownika. Opcja dostępna pod każdym tweetem.
  • Like – polubienie czyjegoś tweeta (symbol serca pod tweetem).

Aby w pełni zrozumieć specyfikę działania Twittera, należy jeszcze wspomnieć o możliwości obserwowania innych użytkowników, aby widzieć ich tweety na swojej tablicy. Można również wyszukać konkretne hashtagi lub wydarzenia w wyszukiwarce.

Co wyróżnia Twitter?

Na tym portalu wszystkie ważne informacje rozpowszechniają się naprawdę szybko. Dla przykładu, w dniu powstawania w niniejszego wpisu (12 lipca 2018 r.), jednym z najważniejszych wydarzeń dnia jest wybranie nowego selekcjonera polskiej kadry piłki nożnej. Każdy komentujący ten wybór na Twitterze dodaje do wpisu hashtag #brzeczek. W ten sposób w proponowanych tematach Twitter podaje: Jerzy Brzęczek (2660 tweets). Klikając w taki odnośnik możemy przejrzeć wszystkie wpisy i komentarze dotyczące tego wydarzenia.

Dodatkowo Twitter pozwala na publiczną polemikę z innymi osobami mającymi konto na tym portalu. System oznaczania, repostowania i komentowania sprawia, że bardzo często osoby sławne lub publiczne komentują wpisy innych osób, wyrażając swoją aprobatę lub niezadowolenie. Dlatego też, Twitter jest niezwykle popularny wśród osób życia publicznego: polityków, dziennikarzy, lub celebrytów.

Twitter Kancelarii Prawnej – czy warto?

Na Twitterze możemy odnaleźć profile Kancelarii Prawnych. Nie mają one jednak dużo obserwujących, ani reakcji pod swoimi tweetami. Najczęściej Twitter Kancelarii Prawnej sprowadza się do próby promocji swoich usług przez wklejanie linków do swojej strony lub bloga prawniczego. Takie działania nie mają jednak żadnego przełożenia na faktyczne zainteresowanie usługami prawnymi oferowanymi przez Kancelarię. Jedynym plusem jest fakt wyświetlania się profilu Kancelarii w wyszukiwarce po wpisaniu jej nazwy. Pomimo tego, iż liczba użytkowników Twittera stale rośnie, to nadal pozostaje on portalem dużo mniej popularnym niż np. Facebook. Twoi Klienci zdecydowanie liczniej przesiadują właśnie na Facebooku lub Instagramie, aniżeli na Twitterze. Jednakże profil prywatny prawnika to zupełnie inna sprawa…

 

Profil prawnika na Twitterze

Zakładając konto na Twitterze na swoje imię i nazwisko możesz skutecznie zbudować swoją markę osobistą. Oczywiście wymaga to regularnego tweetowania i komentowania tweetów innych osób. Często “gorącymi” tematami na Twitterze stają się zmiany legislacyjne, które możesz błyskotliwie i rzeczowo skomentować. Pokaż, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie. Komentuj profesjonalnym językiem, aby wzbudzić zaufanie społeczności na Twitterze.

Taki schemat działania polecany jest szczególnie prawnikom, którzy chcą pracować lub już pracują w instytucjach państwowych (w tym rządowych), lub zespołach opiniodawczych.

W takim wypadku Twoja aktywność na Twitterze może skutkować uznaniem Cię za autorytet w danej dziedzinie. Tym bardziej jest to możliwe biorąc pod uwagę fakt, iż platforma ta umożliwia Ci komentowanie wpisów wszystkich autorów. Możesz zatem podzielić się opinią pod tweetem Prezydenta RP, czy innego ważnego polityka, lub dziennikarza.

Twitter Kancelarii Prawnej – podsumowanie

Podsumowując, trzeba stwierdzić, że założenie profilu Kancelarii Prawnej na Twitterze powinno być jedynie dodatkiem do innych działalności w Internecie. Nie warto, naszym zdaniem, poświęcać na rozbudowę swojego konta zbyt dużo czasu, ponieważ działania na Facebooku, czy Instagramie mogą przynieść szybsze i lepsze efekty. Niemniej jednak założenie swojego prywatnego profilu na Twitterze jest wysoce zalecane, ponieważ umożliwia zbudowanie marki osobistej i promowanie siebie jako eksperta.

Kim jesteśmy?

Jesteśmy zespołem prawników i specjalistów od e-marketingu. Jako agencja marketingowa – Marketing Prawników – pomagamy prawnikom i kancelariom wyróżnić się w sieci w poszanowaniu etyki zawodowej.

Praktyczne wskazówki marketingowe dla prawników

Dołącz do ponad 100 kancelarii prawnych, które korzystały z usług naszej agencji marketingowej.

Zapisz się na nasz newsletter i dowiedz się jak rozwijać swój marketing.

Więcej
WPISÓW

Zapisz się i dowiedz się jak rozkręcić marketing i zwiększyć dochody w swojej Kancelarii! 💥

Wskazówki, które rozkręcą marketing i zwiększą dochody w Twojej kancelarii! 💥

Dołącz do ponad 400 prawników, którzy czytają nasz Newsletter. Zapisz się i dowiedz się jak rozwijać swój marketing.